2014-08-06

Elita doradców pracuje z klientami z polecenia

satJednym z kryteriów oceny pracy agenta jest liczba klientów obsługiwanych „z polecenia”. Podczas gdy jedni doradcy muszą angażować się w pozyskiwanie nowych zleceń, inni bazują na klientach, którzy zgłaszają się do nich samodzielnie - zachęceni pozytywnymi opiniami bliskich, sąsiadów, znajomych z pracy.

Doradcy pracujący na klientach z polecenia stanowią, nie boję się użyć tego słowa, elitę wśród pośredników. W kontekście niezbyt dobrych notowań dla całej branży, rekomendacja konkretnej osoby przez zadowolonego klienta świadczy o prawdziwym uznaniu jego kompetencji, umiejętności handlowych, ale czasem po prostu zwykłego ludzkiego podejścia do realizacji zlecenia.


Mocno przywiązani do gadżetów amerykańscy pośrednicy często używają w komunikacji marketingowej na kubkach, znaczkach i pocztówkach zwrotów zachęcających do dalszego polecania ich usług. Każdy chce mieć klientów z polecenia. Rekomendacja przyznana przez inną osobę stanowi dla klienta pewien rodzaj gwarancji, jest odpowiednikiem preselekcji.

Warto zabiegać o referencje, ale jak to zrobić w praktyce? Oto rady, które najłatwiej wprowadzić w codziennej pracy.

  • Obsługuj klienta tak, jak sam chciałbyś być obsługiwany. Trywializm? Ależ skądże. Jeżeli podejdziesz do obsługi kolejnego klienta nie w sposób sztampowy, ale uważnie wsłuchując się w jego potrzeby, dasz mu wyraźnie do zrozumienia, że interesujesz się jego zleceniem, będziesz utrzymywał z nim stały kontakt, nawet jeśli nie masz dla niego kolejnych ofert lub sprzedaż nie idzie tak jak przewidywałeś, zdobędziesz jego uznanie.

    Pamiętaj, duża część rekomendacji, które otrzymujemy w Metrohouse pochodzi od klientów, którzy przeprowadzili transakcję bezpośrednio lub przy pomocy innego biura

    . Mimo to czuli się zobowiązani, aby podziękować za współpracę i polecać nasze usługi dalej.
  • Nie kończ obsługi po podpisaniu umowy. Zakończyłeś realizację transakcji? Tylko Ci się wydaje. Podpisanie aktu notarialnego nie jest momentem, w którym powinieneś zakończyć relacje z klientem. Zadzwoń lub umów się z nim raz jeszcze i porozmawiaj o tym wszystkim, co podobało mu się w obsłudze, jakie ma zastrzeżenia. Spytaj czy nie potrzebuje dodatkowej pomocy (obsługa potransakcyjna).

    Jeżeli klient jest pod wrażeniem obsługi poproś go o referencje – najlepiej nie w formie przesłanego maila, ale napisane odręcznie. W naszym archiwum znajdziemy m.in. referencje napisane na serwetce z kawiarni!

  • Nie bój się prosić o rekomendacje. Klient zadowolony z obsługi często sam staje się ambasadorem doradcy i nawet bez powiadomienia przekazuje kontakty swoim znajomym zainteresowanym obsługą na rynku nieruchomości. Najlepiej jednak sam wyjdź z inicjatywą. Dzięki rekomendacjom wielu naszych doradców na stałe wpisało się w obsługę różnych grup zawodowych: jedni przeprowadzają transakcję w środowisku lekarzy, inni celebrytów, a jeszcze inni skupiają się na obsłudze pracowników dużych korporacji.

  • Przypominaj o sobie. Jest wiele momentów, kiedy warto odświeżyć kontakt do naszego dobrego klienta. Choćby życzenia świąteczne, czy rocznica zakupu mieszkania. Nie zapomnij, aby wysyłka poza życzeniami zawierała Twoje aktualne dane kontaktowe.

  • Wizytówki. Podczas sesji networkingowych rozdajemy nawet kilkadziesiąt wizytówek w ciągu 30 min. Nie oszczędzaj na nich także w codziennej pracy. Jeśli klient ogląda nieruchomość w towarzystwie innych osób, niech każda z nich otrzyma kontakt do Ciebie. Jeśli sama nie skorzysta, podzieli się z nim z kimś, kto w tym momencie będzie potrzebował tego rodzaju usługi. Oczywiście wspomni o Twoim profesjonalizmie, jeśli na to zasłużyłeś :)


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"Ogromne zaangażowanie, wsparcie oraz serce włożone w sprzedaż naszego mieszkania. Pełen profesjonalizm na każdym etapie. Błyskawiczna sprzedaż. Bardzo dziękujemy za całą obsługę i szczerze polecamy."

— Piotr K, Wrocław