2016-08-05
Zakup mieszkania – 5 zdań, które wolałbyś usłyszeć od agenta.
Zakup mieszkania to długo wyczekiwane i bardzo ważne dla większości ludzi wydarzenie. Chcielibyśmy, żeby wszystko poszło po naszej myśli. Jednak zdarza się, że jest inaczej. Wtedy żałujemy, że o pewnych rzeczach nie wiedzieliśmy wcześniej. Metrohouse przestawia 5 zdań, które chcielibyśmy usłyszeć od swojego agenta, zanim zdecydujemy się na zakup nieruchomości.
1. Nie bój się wydać nieco więcej niż planowałeś
Ustaliłeś budżet w wysokości 300 tysięcy i z tego powodu odrzucałeś każdą ofertę powyżej tej kwoty? A potem okazało się, że kolejne 50 tysięcy wydałeś na remont mieszkania? To bardzo częsty scenariusz. Korzystniejsze okazuje się zwiększenie budżetu i przeznaczenie nieco wyższej kwoty na zakup mieszkania gotowego do wprowadzenia i posiadającego cechy, na których nam zależy. W ogólnym rozrachunku okazuje się, że wydanie większej sumy będzie mniejszym kosztem niż późniejszy remont. Ponadto, w przeliczeniu na raty kredytu, kwota ta będzie praktycznie nieodczuwalna, a komfort dużo większy.
2. Kup mieszkanie na rodzinnym osiedlu
Kiedy kupujesz pierwsze mieszkanie, bardzo prawdopodobne jest, że nie myślisz jeszcze o założeniu rodziny. Równie prawdopodobne jest, że nie planujesz, że będzie to ostatnie lokum, w którym zamieszkasz. Z tego względu nie szukasz lokalizacji w pobliżu szkół i innych miejsc ważnych dla rodzin z dziećmi. A powinieneś! Miejsca z udogodnieniami dla dzieci zawsze będą w cenie. Z tego powodu czas sprzedaży będzie krótszy, a wartość nieruchomości – wyższa. Dzięki temu łatwiej będzie Ci się wyprowadzić do nowego, wymarzonego mieszkania.
3. Dowiedz się całej prawdy o nieruchomości
Z formalnego punktu widzenia, właściciel powinien powiadomić nas o stanie nieruchomości. Często jednak dzieje się inaczej i niewygodne fakty zostają „zamiecione pod dywan”. Chyba nie chciałbyś kupić mieszkania wiedząc, że za oknem powstaje supermarket lub że przetrwało inwazję karaluchów? W takiej sytuacji może nas uratować tylko godny zaufania agent nieruchomości, który nie tylko uczciwie przekaże informacje, które uzyskał od sprzedającego, ale też poświęci odpowiednio dużo czasu, żeby je zweryfikować.
4. Wybierz mieszkanie, na którego utrzymanie będzie Cię stać
Każdy chce mieć jak najładniejsze mieszkanie, najlepiej w okazyjnej cenie. Zanim jednak takie wybierzecie, zadajcie sobie pytanie - Czy będzie Was stać na jego utrzymanie? Odpowiedzi na nie poszukajcie razem z agentem nieruchomości. Warto skorzystać z kalkulatora kredytowego, np. tego dostępnego na stronie Metrohouse: http://bit.ly/2aqz8CQ . Dzięki temu będzie wiadomo, ile pieniędzy po zapłaceniu raty kredytu zostanie Ci na inne wydatki. W dobrych agencjach nieruchomości, podczas spotkania z pośrednikiem obecny będzie także doradca finansowy, który przedstawi Wam najkorzystniejsze warianty kredytu. Kolejną kwestią, którą należy sprawdzić – szczególnie przy okazyjnie niskiej cenie mieszkania – jest czynsz i inne rachunki.
5. Nie musisz zgodzić się na pierwszą cenę sprzedającego
Ustalenie ceny transakcyjnej – to najbardziej stresująca część zakupu nieruchomości. Podczas negocjacji cenowych warto pozostać twardym i nie zgadzać się na pierwszą, często nieco zawyżoną ofertę sprzedającego. Agent nieruchomości powinien nam przypomnieć, że mieszkanie, którym się zainteresowaliśmy, nie jest jedynym na rynku. Może zdarzyć się jednak, że tego nie zrobi ze względu na to, że im wyższa cena, tym wyższy będzie jego zarobek. Na szczęście można uniknąć takiej sytuacji, podpisując umowę na wyłączność z dobrą agencją.
W Metrohouse kupujący z taką umową nie płaci prowizji.
Opracowanie powstało na podstawie artykułu opublikowanego w serwisie freshome.com
Marzena Piotrowska
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).