2013-07-25

Agent równa się oszczędność czasu

Agent NieruchomosciCo w dzisiejszych czasach może zachęcić do korzystania z biur nieruchomości? Wiedza i przygotowanie merytoryczne agenta? Oczywiście tak. Wielu klientów właśnie dlatego kieruje kroki do biura nieruchomości, aby mieć po kontrolą wszelkie aspekty prawne przeprowadzanej transakcji, dowiedzieć się o konsekwencjach swoich decyzji i mieć pewność prawidłowości działań towarzyszących kupnie/sprzedaży. Umiejętności handlowe agenta? Też. Zdarza się, że mieszkanie sprzedawane bezpośrednio po nawiązaniu współpracy z dobrym pośrednikiem sprzedaje się szybko i na dobrych warunkach. (Bywają też przykłady odwrotnych sytuacji, ale jest to temat na inny tekst). Znajomość lokalnego rynku nieruchomości? Jak najbardziej. Zwłaszcza w przypadku osób, które kupują nieruchomość poza miejscem dotychczasowego zamieszkania. Co jeszcze? Może bezpieczeństwo transakcji? To też jest ważny aspekt poruszany w badaniach klientów biur nieruchomości. Według nich transakcja przeprowadzana przez agencję dzięki nadzorowi specjalisty staje się bezpieczniejsza i bardziej pewna niż bezpośrednio nawiązany kontakt z drugą stroną. Powodów dla których klienci trafiają do biur pośrednictwa jest zapewne o wiele więcej, jednak w wartością dodaną do usług pośrednika jest oszczędność czasu. To właśnie oszczędność czasu staje się wartością, dla której zamiast samodzielnie zajmować się sprzedażą lub zakupem nieruchomości czynność tą powierzamy pośrednikowi.
 

Jeden z naszych klientów, z którym rozmawiałem kiedyś przypadkiem w centrali firmy opowiedział mi jak trafił do Metrohouse. Spotkał jednego z naszych agentów na przyjęciu u wspólnych znajomych. Od zdania do zdania i przyznał się, że ma do sprzedania mieszkanie i jedyna rzecz, która go powstrzymuje przed wystawieniem oferty to brak czasu i możliwości logistycznych z uwagi na liczne podróże służbowe. Jeden z naszych agentów zaproponował mu współpracę  przy sprzedaży obiecując, że postara się nie absorbować  nadmiernie jego osoby kwestiami sprzedażowymi. Mieszkanie było w atrakcyjnym miejscu i choć cena ofertowa była dość wysoka lokal oglądało wielu zainteresowanych klientów, z których jeden przystąpił do negocjacji. W rozmowach klienta reprezentował pośrednik, który uzgodnił wcześniej wszelkie kluczowe kwestie ze sprzedającym. Moment, w którym rozmawialiśmy był dniem umowy przedwstępnej. Dopiero wtedy sprzedający poznał drugą stronę transakcji. Pomyślmy, ile czasu zaoszczędził nasz sprzedający: przygotowanie oferty, dokumentacja zdjęciowa, promocja w serwisach, prezentacja lokalu, telefony od zainteresowanych zakupem, negocjacje, zebranie dokumentacji niezbędnej do podpisania umowy. To tylko podstawowe kwestie. W tym czasie nasz klient zajmował się tym, co uważał w tej chwili za najbardziej istotne – rozwojem swojej firmy.


I w drugą stronę. Przymierzasz się do kupna mieszkania i jesteś na etapie przeglądania portali z ogłoszeniami? Tylko nie mów proszę, że sprawia Ci to przyjemność. Setki, tysiące ofert, wieczory i weekendy spędzone przed komputerem. Sprawdzasz też oferty z miejsca pracy zamiast zająć się służbowymi sprawami. Wiemy co mówimy - widzimy w statystykach, kiedy jest największy ruch na stronie :)  Dziesiątki telefonów, z których dowiadujesz się, ze cena mieszkania nie obejmuje garażu (a ten jest obowiązkowy), albo, że stan mieszkania, opisywany jako „do wprowadzenia” to w praktyce potrzeba natychmiastowego generalnego remontu. A kawalerka po atrakcyjnej cenie okazuje się norą bez sanitariatów. Korzystając z DOBREGO agenta unikniesz tych problemów i zaoszczędzisz swój czas (i pieniądze). DOBRY agent nie będzie podsyłał CI setek ofert. Jeśli naprawdę pozna Twoje potrzeby będzie monitorował rynek w taki sposób, aby wybrać kilka ofert, z których wybierzesz tę spełniającą najlepiej Twoje kryteria zakupu. Jak wybrać DOBREGO agenta? To już temat na kolejny wpis.


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Chciałabym złożyć wyrazy wielkiego uznania i podziękowania za możliwość współpracy z Panią Kamilą oraz Panią Kasią, dzięki którym nasza firma ma wspaniałe biuro. Współpraca z Panią Kamilą i Panią Kasią była czystą przyjemnością. Uśmiech na twarzy, pogoda ducha, kompetencje połączone ze świetną organizacją pracy, płynnym kontaktem między stronami jak i obiegiem informacji."

— Karolina Z., Warszawa