2016-06-17
Błędy popełniane podczas remontu na własną rękę cz.1
Każdy z Was miał na pewno choć raz sytuację, kiedy po przeliczeniu kosztów ew. naprawy pomyślał: ,,Zrobię to sam!”. Jednak niezależnie od ilości obejrzanych tutoriali na Youtube, brak doświadczenia może doprowadzić do sytuacji, w której będziecie musieli kilkukrotnie powtarzać tę samą czynność lub w środku remontu wezwać fachowców, żeby naprawili to, co zepsuliście. Wtedy koszty mogą być dużo wyższe niż te, które powstałyby, gdybyście zatrudnili ich od początku. W tym wypadku sprawdza się lekarska zasada: ,,Primum non nocere”. Serwis realestate.usnews.com przedstawił zestawienie największych błędów, które popełniamy robiąc naprawy na własną rękę. Metrohouse przygotowało dla Was dwuczęściowe opracowanie tego materiału.
1. Omijanie przepisów
Częstym efektem chęci zaoszczędzenia pieniędzy i czasu jest ,,przymykanie oka” na obowiązujące przepisy. Zamiast załatwić pozwolenie, wolimy poprosić wykonawców o ich nieprzestrzeganie. Jest to dużym błędem, ponieważ regulacje mają na celu zapewnienie podstawowej jakości i bezpieczeństwa. Ich ominięcie może skutkować kolejną uszkodzoną instalacją, czy awarią innych podzespołów. Ryzykujemy poniesienie dodatkowych kosztów, np. związanych z zalaniem mieszkania sąsiadów. Większym ryzykiem jest natomiast zagrożenie naszego zdrowia, a nawet życia w przypadku instalacji elektrycznej.
2. Zostawianie kabli na wierzchu
I nie chodzi tu tylko o oczywiste zostawienie ich na widoku. Dużym błędem jest również nieodpowiednie zabezpieczenie. Kable, nawet jeśli są schowane, powinny być dobrze zabezpieczone. Inspektorzy bardzo często znajdują niezabezpieczone kable w podwieszanych dachach piwnic budynków, których budowa została dopiero ukończona. Dzieje się tak dlatego, że mało prawdopodobne wydaje się, żeby dotknął ich człowiek. Zapominamy jednak, że w prawie każdej piwnicy znajdują się myszy.
3. Samodzielne naprawianie instalacji elektrycznej
Zapewne wielu z Was chętnie podejmuje się drobnych prac elektrycznych, nie zdając sobie nawet sprawy, z jak dużym ryzykiem się to wiąże. Nie będąc elektrykiem można nie zauważyć usterki, do czasu kiedy – w lepszym wypadku – wypadną korki, lub w gorszym – nasza instalacja wraz z domem, staną w ogniu.
4. Stawianie elektrycznych pieców w nieodpowiednich miejscach
Kiedy na dworze jest zimno, a my nie chcemy ogrzewać całej powierzchni domu ze względu na wysokie koszty, bardzo chętnie korzystamy z przenośnych piecyków, zasilanych prądem. Niestety często nie zastanawiamy się nad miejscem, w którym go instalujemy. Należy wystrzegać się ciasnych pomieszczeń, a także sąsiedztwa materiałów łatwopalnych, m.in. zasłon, czy drewna. Absolutnie zabronione jest prowizoryczne zawieszenie tego rodzaju źródła ciepła nad łóżkiem, ponieważ może spaść i spowodować pożar.
5. Kładzenie nowej podłogi na starej
Podłoga jest często pierwszą rzeczą, którą chcemy zmienić, żeby nadać naszemu wnętrzu świeżego wyglądu. Niestety zdarza nam się działać w pospiechu i pozornie uprościć to zadanie poprzez… położenie nowego materiału na stary! Jest to absolutnie niedopuszczalne. Przed zainstalowaniem nowego materiału, należy usunąć poprzednio użyty, taki jak linoleum, czy kafelki. W przeciwnym razie staniemy na nierównej powierzchni, po pęknięciu której naszym oczom ukaże się niechciany ,,ukryty” uprzednio materiał, a remont trzeba będzie powtórzyć. cdn.
Marzena Piotrowska
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).