2016-12-07
Dom też może być inteligentny
Kiedy człowiek wraca zmęczony po pracy do domu najczęściej marzy mu się ciepła herbata, kanapa, koc oraz TV. Ale do przygotowania takiej oazy również potrzeba trochę wysiłku. W tym wszystkim wyręczyć może nas HMS (Home Management System), czyli Inteligentny System Zarządzania. Polacy coraz chętniej unowocześniają swoje mieszkania/domy. Jedni kupują gotowe inteligentne lokum, inni zakupują systemy. Rozwój IT sprawił, że takie rozwiązania są w cenie urządzenia RTV.
W czym pomoże domownikowi?
Wykonując jeden ruch możesz zmienić naprawdę dużo, wystarczy ustawić kilka scenariuszy, np.: „zimny poranek”, co równa się z zaparzeniem herbaty, podwyższeniem temperatury, włączeniem melancholijnej muzyki oraz ogrzewania podłogowego. Opcja „powrót z pracy” to np. włączenie TV na kanał informacyjny, zaparzenie herbaty, przyciemnienie światła i rozszczelnienie okien. Inteligentne lokum to także oszczędność do 30% energii. Spowodowane jest to kontrolą oświetlenia: gdy nie ma nikogo w pomieszczeniu, światło od razu gaśnie, regulacją temperatury w zależności od obecności domowników, a także kontrolą nad wszelkiego rodzaju urządzeniami multimedialnymi. Inteligentne lokum to również monitoring mediów, czyli wykrywanie strat i awarii. Reasumując, mieszkając w Inteligentnym domu zarządzasz: klimatyzacją, oświetleniem, systemem alarmowym, poziomem wilgotności, ogrzewaniem, windą, roletami oraz obsługa urządzeń RTV i AGD.
Kilka praktycznych powodów, dla których inteligentne rozwiązania sprawdzą się zarówno u zapracowanych osób, jak i u leniuchów:
• Na zewnątrz zrobiło się ciemniej, ale nie możesz w danym momencie wstać i zapalić światła. nie martw się – światło zapala się automatycznie, gdy na zewnątrz pojawią się pierwsze oznaki zwiększonego zachmurzenia.
• Zawożąc dzieci do szkoły zapomniałeś spakować pilota do bramy. To nie problem, brama otwiera się automatycznie, gdy pod nią podjeżdżasz.
• Zapomniałeś rano odsłonić rolet, a kwiaty potrzebują trochę słońca? Spokojnie, możesz odsłonić je z pracy za pomocą telefonu.
• Położyłeś się wygodnie do łóżka, ale zimno Ci w stopy. Nic prostszego, niż kliknąć na swoim telefonie lub tablecie: „zwiększ temperaturę o kilka stopni”.
• Bierzesz prysznic przed pracą i nie masz już czasu na zaparzenie sobie kawy? Nie martw się – w kuchni czeka na Ciebie świeżo zaparzona, a zarazem lekko ostudzona kawa.
• Twoje dziecko boi się zasypiać przy zgaszonym świetle? Nie chce Ci się wejść na górę, by je zgasić? W inteligentnym domu to nie problem, możesz zgasić je, nie wchodząc do pokoiku swojej pociechy.
• Wychodzisz z domu i zastanawiasz się czy, załączyłeś alarm? Spokojna głowa! HMS zrobił to za Ciebie, bo przecież nie ma nikogo w domu, więc oczywistym jest fakt, że alarm musi być włączony.
• Jedziesz na wakacje i boisz się, że Twój trawnik straci swój urok? Nie martw się, możesz ustawić system nawadniający, który uruchamia się we właściwych porach dnia.
Inteligentny dom to nie tylko sposób na przedłużenie sobie czasu wolnego i pomoc w czynnościach dnia codziennego, ale także oszczędność pieniędzy, które możesz przeznaczyć na przyjemności, na które dzięki systemowi inteligentnego domu masz więcej czasu.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).