2016-04-12
Jak fotografować nieruchomości? 10 porad.
Ile razy nie otworzyłeś oferty produktu ze względu na mało zachęcające zdjęcia? Niestety, ta sama zasada działa, kiedy tym produktem jest nieruchomość. Ilu kupujących straciło zainteresowanie Twoją ofertą tylko dlatego, że fotografie, które umieściłeś, nie wydały im się wystarczająco atrakcyjne? Takiej sytuacji można uniknąć. Metrohouse prezentuje 10 porad na temat tego, jak fotografować nieruchomości.
-
Zadbaj o porządek
Zanim przystąpisz do fotografowania, upewnij się, czy mieszkanie zostało do tego przygotowane. Warto przeznaczyć na sprzątanie więcej czasu, niż 10 minut przed sesją. Im mniej rzeczy na wierzchu, tym lepiej. Jest to ważne nie tylko ze względu na niepotrzebne zaśmiecenie pomieszczenia. Pusta przestrzeń ułatwia klientowi wizualizację siebie w oglądanej nieruchomości, a przecież o to nam chodzi. Mieszkanie powinno sprawiać wrażenie neutralnego, pozbawionego personifikujących je przedmiotów.
-
Pokaż faktyczny stan nieruchomości
Na pewno wielu z Was zadaje sobie pytania: czy warto pokazywać, jak mieszkanie wygląda naprawdę? Czy może lepiej nieco ,,podkoloryzować” rzeczywistość? Perspektywa wrzucenia upiększonych zdjęć wydaje się kusząca. Metrohouse jednak mówi stanowcze ,,nie” : takiej metodzie. Pamiętajmy, że klient prędzej, czy później odwiedzi mieszkanie ze zdjęcia i jego rozczarowanie będzie tym większe, im lepsze ,,efekty” zastosowaliśmy, retuszując zdjęcia.
-
Korzystne zdjęcie profilowe
Zdjęcie główne, czy inaczej – profilowe, to ono decyduje, czy klient otworzy naszą propozycję mieszkania, czy przewinie pasek ekranu w poszukiwaniu następnych. Jaka zatem powinna być nasza wizytówka wystawionej przez nas oferty? Wybierzmy fotografię charakterystyczną, pozwalającą na wyróżnienie naszej oferty na tle konkurencyjnych. Najlepiej, żeby było to pojedyncze zdjęcie. Kolaż w pomniejszeniu będzie niewyraźny. Możemy pokazać całe pomieszczenie lub jego część. Zastanówmy się, w czym nasze mieszkanie jest lepsze od innych? Z jakiego powodu klient mógłby je wybrać? Może zawiera piękny balkon lub rzadko spotykane, przyciągające wzrok okrągłe łóżko?
-
Wybieraj pochmurne dni
Dla większości słoneczny dzień jest równoznaczny ze świetną pogodą na zdjęcia. Nic bardziej mylnego. To właśnie w pochmurny dzień najłatwiej jest zrobić dobre fotografie. Nie ryzykujemy wtedy ich prześwietlenia przez intensywne światło dzienne. Unikniemy także sytuacji, w której poszczególne zdjęcia tego samego pomieszczenia będą różniły się między sobą kolorystyką. Przyczyną takich różnić jest zmienne natężenie światła w słoneczny dzień.
-
Unikaj światła z okna
Bardzo często widzimy prześwietlone zdjęcia z jasnym obszarem na ich fragmencie. Tym fragmentem jest okno i okolica dookoła niego. Jak zapobiec takiemu efektowi? Przede wszystkim unikajmy robienia zdjęć prostopadle do ściany z oknem, z którego pada intensywne światło dzienne. Najlepiej stanąć tak, aby okno było za nami. Jeżeli bardzo zależy nam na jego obecności na fotografii, należy je zasłonić roletą lub żaluzjami.
-
Wybierz jeden rodzaj światła
Kolejnym błędem osób fotografujących pomieszczenia, jest włączanie sztucznego oświetlenia w dzień. Powoduje to jego mieszanie się z dziennym. Efekty widać na zdjęciach - w postaci rozmazanych żyrandoli, czy lampek. Kolejną konsekwencją łączenia dwóch rodzajów światła są jasne plamy na fotografiach i przekłamane kolory.
-
Rób proste zdjęcia
W zdjęciach pomieszczeń liczy się prostota. Ich celem jest pokazanie realnego stanu fotografowanej przestrzeni. Im więcej uda nam się na nich zawrzeć, tym lepiej. Nie ma sensu silić się na artystyczne efekty i fotografowanie pojedynczych elementów wyposażenia.
-
Stawiaj na proste ujęcia
Fotografie wnętrz powinny być proste także w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zadbajmy o to, żeby horyzont nie był przechylony, a poszczególne elementy zniekształcone i zakrzywione. Nie powinniśmy używać ,,rybiego oka”, ani innych efektów, które zmieniają kształt obiektów.
-
Pokaż rozkład pomieszczeń
Nie każdy lubi czytać plany. Mimo tego, że załączamy je do oferty, naszym celem powinno być zrobienie zdjęć w taki sposób, aby klient widząc je, był w stanie od razu wyobrazić sobie całe mieszkanie i to, jak są rozmieszczone poszczególne pomieszczenia. Dlatego warto fotografować wszystkie pokoje wraz z korytarzem. Należy je ująć w całości wraz z drzwiami i tym, co znajduje się po ich przekroczeniu.
-
Zaufaj profesjonaliście
Nie bójmy się korzystać z pomocy profesjonalnych fotografów. Dzięki temu otrzymamy produkt wysokiej jakości, zrealizowany sprzętem, który najczęściej nie jest nam dostępny. Nie bez znaczenia są także umiejętności i doświadczenie specjalisty. Jest to opłacalne w szczególności przy droższych ofertach luksusowych nieruchomości, które wymagają specjalnej oprawy. Skorzystanie z profesjonalnej pomocy zwiększy szanse na sprzedaż i ostatecznie okaże się zyskowne, mimo poniesionych kosztów.
Marzena Piotrowska
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).