2017-02-24
Jak oszczędzać energię elektryczną w mieszkaniu/domu? Praktyczne porady
Nie - to również dbałość o środowisko. Czasami nie zdając sobie nawet sprawy, przy prostych czynnościach domowych marnujemy ogromne pokłady energii elektrycznej. Jak spowolnić bieg licznika w naszych mieszkaniach/domach, zmienić nawyki związane z poborem energii, zadbać o środowisko i o swój portfel? Oto kilka praktycznych porad.
1. Po pierwsze wymień żarówki na energooszczędne! Mimo tego, iż żarówki energooszczędne są nawet kilka razy droższe niż zwykła żarówka, to ich wydajność jest również 10 razy większa. Ale to nie jedyne zalety… Energooszczędna żarówka to oszczędność czasu – rzadziej ją wymieniamy, to oszczędność energii – zużywa ok. 80% prądu mniej niż zwykła żarówka, oszczędność wzroku – jest mniej szkodliwa dla oczu.
2. Lodówka – wampir energii elektrycznej! Lodówka jest to jedyny sprzęt AGD, który działa w naszych domach non stop, w związku z czym ważne jest jej prawidłowe ustawienie. Przyjmuje się, że optymalna temperatura dla lodówki to +7 stopni, a dla zamrażalnika – 18 stopni. Jak wiadomo, lodówki produkowane są w różnych klasach, gdzie A+++, oznacza minimalne zużycie prądu, A++ trochę większe – zużycie prądu rośnie analogicznie. Im sprzęt czerpie mniej prądu, tym jest droższy. Jednak warto zainwestować w lodówkę, która zużywa mniej prądu - jednorazowo wydamy więcej pieniędzy, ale inwestycja się zwróci.
3. Ciesz się słońcem najdłużej jak możesz! Nie zapalaj światła w dzień, kiedy nasz dom jest naturalnie oświetlony, dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze, jak również swój wzrok. Pamiętajmy, że naturalne słońce pozytywnie wpływa na nasz nastrój.
4. Wyłącz komputer i telewizor jeśli ich nie używasz. Jeśli w telewizji emitowane jest to, czym akurat nie jesteś zainteresowany – wyłącz go. Jeśli naładował Ci się telefon – odłącz go od ładowarki, jeśli nie słuchasz radia – wyłącz je, nie korzystasz już z komputera – wyłącz go, aktualnie przebywasz w kuchni, a w salonie nadal świeci się światło, mimo tego, że nikogo w nim nie ma – wyłącz je.
5. Ogranicz otwieranie okien zimą. W momentach, kiedy jest Ci za ciepło, lepiej przykręć pokrętło przy kaloryferze, ustaw niższą temperaturę w termostacie, czy „dołóż mniej do pieca”, zamiast otwierać okno, by było zimniej – oszczędzisz przy tym pieniądze.
6. Jeśli to możliwe pierz w niskiej temperaturze. Staraj się zmieniać temperaturę w pralce w zależności od tego, co pierzesz, delikatne materiały można, a nawet trzeba prać w niskiej temperaturze – taki system ochroni Twoje ubrania, a także portfel.
7. Masz dużo urządzeń stand-by? Zakup listwę! Świecące diody oznaczają, że prąd jest cały czas zużywany. Dlatego dobrym sposobem jest zakup listwy z włącznikiem, dzięki któremu możesz wyłączyć wszystkie urządzenia podłączone do listwy, czyli np.: komputer, skaner, drukarkę oraz głośniki.
8. Dbaj o porządek. Choć wydaje się to błahe, niejasne i zupełnie nie związane z oszczędzaniem energii, to jednak porządek to również sposób za oszczędność. Dlaczego? Wytarcie kurzu z żarówek, abażurów, telewizora, czy komputera – sprawia, że wszystko staje się jaśniejsze. Nie musimy rozjaśniać monitora, czy zapalać więcej lamp.
9. Wi-fi! Mimo tego, że większość z nas nie wyobraża sobie życia bez Internetu – sposobem na oszczędność energii jest wyłączenie routera wi-fi na noc (oczywiście jeśli nie je niezbędne do działania urządzeń typ piec, lodówka itp.).
10. Research ofert. Warto przejrzeć oferty różnych dostawców i zrobić porównanie – mowa tutaj nie tylko o dostawcach energii, ale również Internetu, czy telewizji.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).