2016-07-05
Jak sprzedać mieszkanie?
W dzisiejszych czasach, w których promocja w Internecie jest już normą, same publikacje w social media nie wystarczą. Agenci chcąc wyróżnić swoją ofertę, muszą wykazać się kreatywnością dużo większą niż dawniej. Jak wypromować nieruchomość na sprzedaż? Serwis usnews.com przedstawił 10 niecodziennych metod, które agenci nieruchomości wykorzystują w celu sprzedaży nieruchomości. Jesteście ciekawi, jakich? Zobaczcie opracowanie Metrohouse.

Jak sprzedać mieszkanie? Co jest ważne?
1. Wstrzymanie się z umieszczeniem oferty na portalu ogłoszeniowym
Umieszczenie oferty nieruchomości na portalu z ogłoszeniami wydaje się pierwszym krokiem. Czasami jednak warto z tym poczekać. Oferta może skusić kupujących swoją niedostępnością, ponieważ w ich oczach będzie czymś unikatowym, niedostępnym dla każdego. Ponadto, wstrzymanie się z jej publikacją pozwoli na zebranie ,,feedbacku” od potencjalnych klientów i ustawienia odpowiedniej ceny w momencie zamieszczenia na portalu. Pamiętajmy, że zawyżona cena, która następnie zostaje obniżona, wzbudza podejrzenia w stosunku do samej nieruchomości.
2. Szukanie nowych grup klientów
Agenci, którym zależy na sprzedaży lub wynajmie luksusowych lub nietypowych nieruchomości , nie ograniczają się do standardowej grupy klientów. Starają się dotrzeć nie tylko do osób, które szukają mieszkania dla siebie i rodziny na lata lub inwestorów, którzy chcą kupić nieruchomość pod wynajem. Poszukują klientów z zamkniętych środowisk. Zwykle są to przedstawiciele ambasad, sportowcy, czy celebryci. Innym sposobem jest oferowanie nieruchomości pod wynajem telewizji. Dotarcie do takich grup osób wymaga większego wysiłku oraz stworzenia specjalnej, dedykowanej oferty, ale często jest dużo lepszym wyjściem niż czekanie, aż odpowiedni klient natrafi na nasze ogłoszenie umieszczone w Internecie wśród tysięcy innych.
Jak sprzedać mieszkanie? Kolejne porady
3. Video oferta
Jak wiadomo, zdjęcia nie oddają do końca rzeczywistości i nie są w stanie pokazać wszystkich detali. Co więc zrobić, jeśli po sesji zdjęciowej nieruchomości wciąż czujemy niedosyt? Nagrać film. I nie mamy na myśli pokazu slajdów stworzonego ze zdjęć. Powinien on pokazywać najbardziej reprezentatywne pomieszczenia w oferowanej nieruchomości i sprawiać, aby osoba oglądająca miała odczucie podróżowania po niej. Warto mieć na uwadze dobór odpowiedniej muzyki, która potrafi znacząco wpłynąć na odbiór nagrania. Pamiętajmy jednak, żeby film nie trwał dłużej niż około minuty, ponieważ po tym czasie klient może stracić zainteresowanie i zacząć go przewijać . Może to skutkować przeoczeniem jednej z kluczowych zalet apartamentu - a przecież tego byśmy nie chcieli!
4. Używanie dronów
Ze względu na dużą konkurencję, tradycyjne nagranie nieruchomości może okazać się niewystarczające. Dlatego agenci szukają sposobu, żeby podnieść jego jakość i wyróżnić wśród innych. Coraz częściej wykorzystują w tym celu drony. Potrafią one stworzyć niesamowite ujęcia z lotu ptaka, co jest szczególnie korzystne w przypadku domów i działek. Urządzenia te znajdują swoje zastosowanie również w wysokich pomieszczeniach kamienic , obejmując całe ich wnętrze. Na rynku jest coraz więcej firm oferujących wypożyczenie drona wraz z usługą doświadczonego operatora.
5. Organizacja open house
Kolejną niecodzienną metodą, stosowaną przez agentów w celu promocji nieruchomości, jest urządzanie open house. Jest to dzień otwarty, organizowany w danej nieruchomości, podczas którego osoby zainteresowane mogą się do niej wybrać, obejrzeć na żywo i porozmawiać z agentem. Metoda ta jest bezpieczna ze względu na fakt udostępnienia adresu mieszkania tylko zidentyfikowanym osobom, które zapisały się wcześniej na wydarzenie. W realiach amerykańskich to podstawa działań promocyjnych, ale także w polskich warunkach pośrednicy coraz częściej wykorzystują open house, by zachęcić potencjalnych nabywców do zainteresowania się ofertą.
6. Prezentacje o ustalonych godzinach
W opozycji do organizowania open house, można także zapełnić jeden dzień w tygodniu regularnymi prezentacjami jednej nieruchomości o ustalonych godzinach. Najlepiej wybrać sobotę, ze względu na większą ilość dostępnych godzin, nie tylko wieczornych. Podczas takiego spotkania agent będzie miał większe poczucie kontroli nad sytuacją, a także będzie mógł zająć się klientami w 100% podczas przeznaczonego im czasu. Zaletą tego typu wydarzeń jest również fakt, że kupujący widzą, jak duże jest zainteresowanie ofertą, kiedy spotykają na żywo inne osoby poszukujące nieruchomości o podobnych parametrach.
Mamy dla Was więcej sposobów na to, jak sprzedać mieszkanie!
7. Zaproszenie sąsiadów do nieruchomości
Wbrew pozorom, zorganizowanie eventu dla osób z sąsiedztwa, również tego dalszego, może okazać się opłacalne. Ludzie chętnie kupują nieruchomości w swoim bliskim sąsiedztwie. Historia zna wiele przypadków, w których osoby odwiedzając nieruchomość w swojej okolicy, zdecydowały się na jej zakup. Gdyby nie ta wizyta, nigdy nie dowiedziałyby się, jak dom lub mieszkanie wygląda w środku. Jak widać, ciekawość może być pierwszym stopniem do.. udanej transakcji :)
8. Home staging
Wielu sprzedających nie chce korzystać z usługi home stagingu w obawie przed niepotrzebnymi kosztami. Wydaje im się, że lepiej będzie zostawić już istniejące meble i uporządkować używane przedmioty. Jest to duży błąd, ponieważ przedmioty pozostawione przez poprzednich właścicieli personalizują wnętrze. Home staging ma na celu nadanie mieszkaniu możliwie uniwersalnego wyglądu, tak aby kupujący mogli z łatwością wyobrazić sobie siebie w nowym lokum. Ma to wpływ na szybkość jego sprzedaży, a nawet na zwiększenie jego wartości.
9. Wykorzystywanie wysokiej ceny jako zalety
Największym lękiem sprzedających jest uzyskanie zaniżonej ceny za ich nieruchomość. Wydaje im się, że receptą na to jest jak najszybsza sprzedaż za ,,kompromisową” cenę, nie do końca odpowiadającą ich oczekiwaniom. Agenci coraz częściej podkreślają jednak, że jeśli poświęcimy na promocję, a co za tym idzie – na sprzedaż więcej czasu, będzie możliwe sprzedanie jej po cenie, jaką naprawdę chcielibyśmy uzyskać. Dzieje się tak dzięki budowaniu renomy nieruchomości , a także inwestycjom w działania podnoszące jej wartość, takie jak np. home staging.
10. Znajdowanie klientów, jeszcze zanim sami wiedzą, że nimi będą
Obecnie agenci nie ograniczają się tylko do klientów kupujących, którzy sami się do nich zgłoszą. Przeglądanie ogłoszeń internetowych to też za mało. Pośrednik nieruchomości powinien być zorientowany w sytuacji na.. rynku pracy. Wiedząc, np. że jakaś firma zmienia swoją lokalizację, może wysłać ofertę do jej pracowników jeszcze zanim sami zaczną szukać mieszkania. Zawsze trzeba być o krok do przodu!
Marzena Piotrowska
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).