Barometr Metrohouse

Ostatnie notowania naszego Barometra nie były optymistyczne dla sprzedających mieszkania. Przypomnijmy, że na początku roku, głównie dzięki wyprzedaży mieszkań, które zalegały w bazach pośredników, średni czas sprzedaży wzrósł do ponad ośmiu miesięcy. Mieszkania sprzedawane w okresie lipiec-sierpień mają więc rekordowo krótki czas sprzedaży, który wynosi niecałe 3,5 miesiąca. Tak szybkie transakcje odnotowywaliśmy ostatni raz na początku 2012 r.; później czas sukcesywnie się wydłużał osiągając apogeum właśnie na początku tego roku. W stolicy sprzedają się stosunkowo niedrogie mieszkania. Mediana sprzedanych w okresie wakacyjnym lokali to zaledwie 307 tys. zł. Przy średniej cenie transakcyjnej 7400 zł można za taką kwotę kupić zaledwie 41,5 m kw.

4 na 10 sprzedawanych mieszkań to lokale wybudowane w latach 70-80-tych w technologii wielkiej płyty. Tym razem słabą popularnością cieszyły się kamienice. Natomiast chętniej wybierano do zakupu lokale wybudowane po 2000 r. (29 proc. transakcji). Jednak sprzedaż w tym przypadku dotyczyła mieszkań z ceną zbliżoną do średniej warszawskiej, czyli wybierano raczej bardziej odległe dzielnice, w których zakup w tych cenach jest jak najbardziej realny. Statystycznie najszybciej sprzedawane mieszkania (poniżej 30 dni) to dwupokojowe lokale w budynkach wybudowanych od 1960 do 1990 r.



Szybsza sprzedaż nie idzie w parze ze zwiększonymi możliwościami negocjowania cen mieszkania. W ostatnich dwóch miesiącach różnica między ostatnią ceną ofertową a transakcyjną wyniosła 2 proc. W co piątej transakcji nie udało się wynegocjować żadnej kwoty. Nie było też przypadku, by cena ofertowa została obniżona o więcej niż 10 proc. Nominalnie najczęstszymi wartościami upustów były kwoty od 5 do 12 tys. zł.



W czołówce najchętniej wybieranych w okresie wakacyjnym dzielnic znalazły się Mokotów, Bemowo, Bielany, Praga Południe, Śródmieście i Włochy.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"Uważam, iż Pani Sajnóg może być wzorem i przykładem dla innych, gdzie jej ludzkie podejście i zdolności menadżerskie jak i wysoka kultura osobista gwarantują zadowolenie klientów i zwiększają dochody Państwa firmy[...] To dzięki Pani Sajnóg klient zgodził się na wszystkie nasze propozycje i wyszedł z przeświadczeniem dobrze wynegocjowanej umowy".

— Bogdan A., Warszawa