Bliskość przedszkola procentuje

Udogodnienia dla dzieci w budynku, jak i jego najbliższej okolicy są niewątpliwym atutem sprzedawanej nieruchomości. Potwierdzają to wyniki ankiet przeprowadzonych wśród deweloperów i agentów nieruchomości Metrohouse.


Polacy kupując mieszkanie często pytają o dodatkowe udogodnienia dla dzieci. Jest to pochodną wieku największej grupy klientów kupujących. Obserwacje pośredników dowodzą, że najczęstszą grupą klientów poszukujących mieszkań są osoby w wieku 25-35 lat. Dla większości z nich jest to pierwszy zakup nieruchomości w życiu. Inni poszukują nowego mieszkania ze względu np. na powiększenie rodziny lub z chęci poprawy standardu mieszkania. Za każdym razem, kiedy w rodzinie jest dziecko, ważne jest jego bezpieczeństwo w miejscu zabaw, zagospodarowanie terenu wokół budynku, czy wyposażenie terenów rekreacyjnych.

O co pytają klienci-rodzice?
Z ankiety przeprowadzonej wśród ponad 150 agentów sieci Metrohouse wynika, że osoby poszukujące mieszkań często pytają o szczegóły związane z udogodnieniami dla dzieci. Twierdzi tak 45 proc. ankietowanych agentów. Tylko 12 proc. odpowiada, że rzadko spotyka się z tego typu zapytaniami od klientów. Natomiast agenci nie mają wątpliwości, że wszelkie rozwiązania sprzyjające dzieciom są atutem przy sprzedaży mieszkania. Taką odpowiedź dało 80 proc. ankietowanych doradców. Tylko 4 proc. jest innego zdania.

O jakie zatem udogodnienia dla dzieci są pytani doradcy? Wśród zaproponowanych wariantów prym wiedzie bliskość przedszkola/szkoły. Tak odpowiedziało aż 2/3 ankietowanych agentów. Odpowiedź nie dziwi w kontekście powtarzającego się co roku braku miejsc w przedszkolach. Pytania są częstsze w przypadku nowych osiedli, gdzie niejednokrotnie wybór przedszkoli ogranicza się tylko do placówek prywatnych. 52 proc. doradców twierdzi, że ich klienci pytają o bliskość placu zabaw. Nauczeni doświadczeniem zdobytym przy poszukiwaniu mieszkania zdają sobie sprawę, że istniejący plac zabaw może być zarówno nowoczesnym bogato wyposażonym kompleksem, ale co częstsze – kilkoma urządzeniami, które w żaden sposób nie są wystarczające dla korzystających z nich dzieci. Na trzecim miejscu zapytań plasuje się obecność terenów zielonych, parków, skwerów, lasów. Ogólnie: miejsc do spacerów z dzieckiem. Pierwszą piątkę najczęściej wymienianych udogodnień dla rodzin z dziećmi zamykają urządzenia w samym budynku: liczymy na to, aby była tam winda i miejsce do przechowania wózków. Rzadko natomiast pytamy o osiedlowe świetlice dla dzieci, czy monitoring placu zabaw.

 

Okiem dewelopera
Równocześnie Metrohouse spytało wybranych deweloperów o udogodnienia dla dzieci stosowane w prowadzonych właśnie inwestycjach. 58 proc. ankietowanych deweloperów twierdzi, że klienci odwiedzający biura sprzedaży często zwracają uwagę na użyteczności zwiększające komfort rodzin z dziećmi. Deweloperzy starają się reagować na to zapotrzebowanie i aż 91 proc. z nich deklaruje, że sprzedawanych właśnie inwestycjach takowe posiada. Standardem jest winda (83 proc. odpowiedzi), a 3/4 inwestycji posiada własny plac zabaw.

Deweloperzy często też deklarują bliskość terenów zielonych (67 proc.), a dalsze miejsce zajmuje lokalizacja w pobliżu szkół i przedszkoli (50 proc. odpowiedzi). Stawkę popularnych udogodnień zamykają podjazdy dla wózków i pomieszczenia do ich przechowywania (po 40 proc.). Co ciekawe, w ankiecie żaden deweloper nie zadeklarował budowy własnego boiska sportowego na prowadzonej inwestycji. Jednak nie jest to kwestia, o którą pytają często przyszli nabywcy mieszkań. – W niemal każdej inwestycji deweloper planuje plac zabaw, a niektórzy deweloperzy oferują dodatkowo np. klub malucha, czy przedszkole na terenie osiedla. Dla kupujących nowe mieszkania decydująca jest infrastruktura tj. przedszkola, szkoły, przychodnia usytuowana w niedalekiej odległości od nowopowstającego osiedla, mówi Włodzimierz Wielogórski, dyrektor działu rynku pierwotnego w Metrohouse.




Ankieta wśród deweloperów została przeprowadzona dzięki wsparciu Polskiego Związku Firm Deweloperskich i serwisu nowyadres.pl.

MJ

Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

Z wdzięcznością informuję Dyrekcję Metrohouse w Warszawie, że wyjątkowo dobrze układa się moja współpraca w sprawie sprzedaży i kupna mieszkania z Panią Bożeną Gwiazdowską – Waszym pośrednikiem. Jest to osoba niezwykle uczynna, życzliwa i kompetentna. Moja współpraca na zasadzie umowy otwartej trwa nadal. Dziękuję

— Irena, Warszawa