Cena czyni cuda - komentarz rynkowy prezesa Metrohouse Mariusza Kani



Coraz rzadziej przedmiotem sprzedaży są mieszkania drogie, o dużych powierzchniach, a zainteresowanie potencjalnych nabywców skupia się na poszukiwaniach mieszkań w cenie niższej niż 350 tys. zł. Nawet w tym segmencie klienci mają do wyboru dość dużo ofert. W naszym biurze co piąte mieszkanie spełnia ten wymóg cenowy i jeśli spojrzymy w statystyki prezentacji ofert są on chętnie oglądane przez klientów.

Znów więc podstawowym czynnikiem decydującym o wyborze oferty jest cena.  Badania wskazują na zróżnicowanie popularności poszczególnych dzielnic wśród potencjalnych nabywców, ale jest to przede wszystkim odzwierciedlenie ich życzeń, które w obecnej sytuacji są raczej mało możliwe do realizacji. W dalszym ciągu brak finansowania zakupów determinuje wzrost popularności mieszkań w najtańszym segmencie, dlatego należy oczekiwać, że w najbliższej przyszłości nad będziemy poszukiwać mieszkań, które niższą ceną będą nadrabiać braki w okolicznej infrastrukturze, gorszy stan techniczny, czy niezbyt lubianą okolicę.

Wielu klientów kieruje do nas zapytania o lokale przeznaczone do całkowitego remontu. Tego typu mieszkania można zazwyczaj nabyć po atrakcyjnej cenie, na co czyhają często młode osoby mające nadzieję na zakup jakiegokolwiek mieszkania oraz inwestorzy, którzy po remoncie wystawiają to mieszkanie na rynek najmu, a potem do sprzedaży.

Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse S.A.
Rzeczpospolita, 15 VI 2009 r.

 







Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Pragnę ze swojej strony podziękować za znalezienie klienta na wynajem mojego mieszkania. Pan Mirosław Koński będzie przeze mnie szczególnie dobrze zapamiętany, bo rzadko spotyka się w dzisiejszych czasach osobę, która nie dość, że zawsze jest dobrze do swojej roli przygotowana, to cechuje się wysoką kulturą osobistą, rzetelnością i dbałością o interesy swojego klienta."

— Sandra S., Marki