2009-05-15

Co piąta osoba poszukująca nieruchomości korzysta z usług pośrednika

Usługi pośredników w obrocie nieruchomościami w porównaniu do sytuacji w Europie Zachodniej, czy w Stanach Zjednoczonych, gdzie niemal każda transakcja jest nadzorowana przez brokera, są w Polsce nadal umiarkowanie popularne. Wśród badanych respondentów deklarujących chęć zakupu nieruchomości 20% twierdzi, że przy poszukiwaniach będzie wspierać się pośrednikiem. 42% respondentów zamierza poszukiwać ofert bezpośrednio. Znamienny jest fakt, że aż 34% badanych pomimo faktu poszukiwania nieruchomości w najbliższej przyszłości nie potrafi odpowiedzieć, czy będzie poszukiwać na własną rękę, czy też wspierać się biurem pośrednictwa.






Dla osób, które zdecydowały się na współpracę z pośrednikiem największe znaczenie ma bogata oferta prezentowana przez biura nieruchomości, fachowa i profesjonalna pomoc i doradztwo, a także bezpieczeństwo transakcji, a co za tym idzie pewność dokonywanego zakupu.

W badaniu zapytano też respondentów, które z oferowanych przez biuro nieruchomości usług są dla nich najbardziej istotne. Największy odsetek poszukujących mieszkań uważa za bardzo ważne „szczegółowe sprawdzenie nieruchomości pod względem prawnym i technicznym” (48%). Również wyszukiwanie nieruchomości oraz pomoc prawna przy transakcji mają dla respondentów szczególnie istotne znaczenie (odpowiednio 43% i 42%).





Badania przeprowadzone na zlecenie Metrohouse przez Millward Brown SMG/KRC na podstawie ponad 1500 ankiet telefonicznych i wywiadów face-to-face z osobami w wieku 25-65 lat z Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Poznania i Wrocławia.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Gratuluję tak wspaniałego, energicznego i zaangażowanego pracownika jak Pani Anna Chmielecka. Kupowałam zwykłą kawalerkę, a byłam obsłużona jakbym kupowała apartament za milion dolarów. To miłe, że są jeszcze firmy i ludzie, w których wyznacznikiem standardów świadczenia usług nie jest tylko zasobność portfela klienta, ale po prostu chęć pomocy i profesjonalne, indywidualne podejście."

— Aneta K., Legionowo