2024-11-29
Deweloperzy liczą na Black Friday
Black Friday, święto wielkich okazji zakupowych, od lat kojarzy się głównie z promocjami na elektronikę, odzież czy kosmetyki. W ostatnich latach zauważalny jest jednak nowy trend – rabaty oferowane przez deweloperów. Świadczy to m.in. o rosnącej konkurencji na rynku nieruchomości i potrzebie przyciągnięcia uwagi nabywców pod koniec roku.
Wysoka podaż mieszkań oraz ograniczony brakiem szerszego dostępu do kredytów popyt na nieruchomości sprawiają, że tegoroczny sezon promocji cenowych jest pełen różnego rodzaju atrakcyjnych ofert z rynku deweloperskiego. Eksperci Metrohouse i Primse.com postanowili przyjrzeć się najczęstszym zachętom zakupowym.
Anna Kochańska, Prezes Zarządu Primse.com, platformy łączącej deweloperów i pośredników nieruchomości, podkreśla, że promocje takie jak Black Friday stają się istotnym elementem strategii marketingowych na rynku pierwotnym. - Deweloperzy coraz chętniej korzystają z potencjału Black Friday, by nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również zaprezentować swoje inwestycje szerokiemu gronu klientów. Dodatki, takie jak systemu SMART, tańsze lub darmowe miejsca parkingowe czy elastyczne harmonogramy płatności, to realna wartość dodana dla nabywców. Często promocje łączą się z organizacją dni otwartych, co pozwala klientom na szczegółowe zapoznanie się z ofertą i negocjacje cen.
Od kilku nawet do 20% upustu
Jednym z najpopularniejszych mechanizmów przyciągania klientów są zniżki na mieszkania. W ramach tegorocznego Black Friday dostępne są atrakcyjne rabaty na wybrane lokale w wielu inwestycjach zlokalizowanych w największych miastach Polski. Obniżki sięgają kilku procent, co dla klientów oznacza oszczędności rzędu średnio kilkudziesięciu tysięcy złotych. Jeden z deweloperów umożliwia także skorzystanie z promocyjnego cash backu wynoszącego nawet 4% ceny zakupu lokum. To jednak nie wszystko. Jeszcze przed tygodniem wielkich przecen, jeden z czołowych deweloperów ogłosił obniżki sięgające 20% ceny katalogowej mieszkań. Z tak dużymi rabatami nie mieliśmy do czynienia już dawno – poprzeczka dla konkurencji została zawieszona naprawdę wysoko.
Powrót do elastycznych harmonogramów płatności
Coraz więcej deweloperów stawia na elastyczność płatności, co jest szczególnie atrakcyjne dla klientów planujących zakup nieruchomości na kredyt, ale także dla tych, którzy nabywają mieszkanie za gotówkę i zależy im na jak bardziej odległym terminie zapłaty całości ceny. Firmy wprowadzają harmonogramy płatności takie jak 20/80, a nawet 10/90, co oznacza, że klient wpłaca jedynie 10% wartości mieszkania na etapie podpisania umowy, a pozostałe 90% dopiero przy odbiorze kluczy. Dzięki temu nabywcy mogą zyskać więcej czasu na skompletowanie środków lub uzyskanie kredytu. Takie programy były bardzo popularne już kilkanaście lat temu – należy oczekiwać, że poza klasycznymi upustami ceny, ten mechanizm zachęci część niezdecydowanych klientów do zapoznania się z ofertą.
Atrakcyjne dodatki do mieszkań
W 2024 roku deweloperzy coraz częściej oferują coś "ekstra" w ramach zakupu mieszkania, co wyróżnia ich ofertę na tle konkurencji. W reklamach poszczególnych inwestycji spotkamy się m.in. z gratisami w postaci miejsca postojowego (przy zakupie mieszkania z promocyjnej puli – zwykle o większych metrażach), czy też zniżkę na komórkę lokatorską. W przypadku miejsca postojowego w garażu podziemnym promocja okazuje się szczególnie warta uwagi – pozwala to zaoszczędzić, zależnie od inwestycji, średnio od 40 do 80 tys. zł.
Powracają też różne dodatki w postaci bonów prezentowych na zakupy sprzętu RTV, AGD, wyposażenia wnętrz. Popularne są nowoczesne systemy typu „inteligentny dom”. - W historii mieliśmy już przypadki, kiedy do zakupu mieszkania dołączane było nowe auto. Na razie nie mamy aż tak spektakularnych przykładów, ale np. jeden z deweloperów oferuje przy zakupie voucher na wczasy o wartości do 30 000 zł, mówi Marcin Jańczuk, ekspert Metrohouse. Dodaje jednak, że nie jest wykluczone, że deweloperzy coraz bardziej, nawet poza Black Week, będą prześcigać się w atrakcyjnych dodatkach do zakupu, aby zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną. – Często zdarza się, że obok siebie powstają dwie bardzo podobne inwestycje w zbliżonych cenach. Czasem jeden bodziec może sprawić, że szala wyboru przechyli się na korzyść jednej z nich, dodaje Marcin Jańczuk.
Coraz częściej deweloperzy, wychodząc naprzeciw zakupom inwestycyjnym, oferują ułatwienia związane z późniejszym wynajem takiego lokalu, oferując współpracę ze sprawdzonym partnerem zajmującym się obsługą najmu. To nowość w komunikacji marketingowej – dotychczas tego rodzaju współpraca nie była dość powszechna.
Jedna okazja, wiele korzyści
Promocje u deweloperów, to nie tylko oszczędność przy zakupie nieruchomości, ale także niższa kwota kredytu hipotecznego. - Przykładowo tańsza nieruchomość o 50 000 zł przekłada się na ok. 350 zł niższą miesięczną ratę. Przy stałym oprocentowaniu na poziomie 7%, pozwoli to tylko w przeciągu pierwszych 5 lat oszczędzić ponad 20 000 zł. Niższy kredyt to także niższa wymagana suma ubezpieczenia na życie, co z kolei w prostej linii oznacza niższą składkę za polisę, wylicza Marek Jackiewicz, Ekspert finansowy Credipass.
Dodatkowo, wybierając harmonogram płatności 10/90, szczególnie w przypadku inwestycji na początkowym etapie budowy, odsuwa się moment składania wniosku kredytowego o kilka lub kilkanaście miesięcy. Dodając do tego fakt, iż ogromna większość banków pobiera w okresie budowy tylko odsetkową część raty, oszczędności nierzadko sięgają tysięcy złotych.
Promocje oferowane w ramach Black Friday to dowód na elastyczność deweloperów i ich zdolność do dostosowania się do zmieniających się potrzeb rynku. W obliczu spowolnienia w sektorze nieruchomości, wynikającego m.in. z oczekiwania na decyzje dotyczące „kredytu 0%”, takie oferty mogą być atrakcyjną alternatywą.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).