Dobry opis oferty to podstawa

Aby zachęcić potencjalnego klienta do kontaktu w sprawie ogłoszenia sprzedaży mieszkania należy nieco czasu poświęcić na odpowiedni opis oferty nieruchomości. Według pierwszej teorii ogłoszenie powinno zawierać jak najmniej szczegółów. Taki zabieg może zwiększyć liczbę telefonów lub maili od zainteresowanych ofertą osób. Jednak większość z nich zadzwoni, by uszczegółowić ofertę, dowiedzieć się o rzeczy, które zostały w opisie pominięte lub zostały przedstawione z małą dokładnością. Efektem krótkiego, a co za tym idzie, mało precyzyjnego opisu mogą być liczne, ale mało konkretne zapytania, z rzadka zakończone chęcią oględzin oferty.

Podczas gdy jedni tworzą opisy minimalistyczne, więcej zwolenników ma metoda tworzenia dokładnych opisów nieruchomości. Działające w sieci serwisy ogłoszeniowe oraz agencje nieruchomości wymuszają na sprzedających (ew. agentach nieruchomości) obowiązkowy katalog informacji – najbardziej istotnych z punktu widzenia klientów poszukujących mieszkań do zakupu. Oprócz tak podstawowych  elementów jak cena, metraż, piętro, czy liczba pokoi systemy przypominają m.in. o pomieszczeniach przynależnych, rodzaju własności czy też wysokości czynszu. Poza najbardziej elementarnymi elementami zapisu pozostaje zwykle możliwość samodzielnego opisu nieruchomości. Jak najlepiej wykorzystać taką możliwość? Oto porady specjalistów z agencji nieruchomości Metrohouse majce na celu uniknięcie błędów w opisie.

Po pierwsze: wymyśl chwytliwy nagłówek
Zamiast rozpoczynać od razu od opisu nieruchomości warto zastanowić się, co tak naprawdę wyróżnia ofertę i może już na początku przyciągnąć uwagę klientów. Może to być atrakcyjna cena, wyjątkowa lokalizacja, ale również fakt, że w mieszkaniu pozostaje wyposażenie, właściciel posiada aż dwa miejsca parkingowe albo ogródek. Dzięki temu już na początku można zyskać przewagę nad konkurencyjnymi oferentami, którzy opisy swoich nieruchomości ograniczają do suchych faktów.

Po drugie: opisuj zgodnie z prawdą
Nie warto koloryzować. Opis powinien w sposób rzetelny przedstawiać standard mieszkania, jego parametry oraz wszelkie szczegóły istotne z punktu widzenia proponowanej ceny. Próby naciągania rzeczywistości z pewnością wyjadą na jaw. Błędem popełnianym przy opisie jest przejaskrawianie różnych faktów – w takiej sytuacji nawet opis mieszkania do remontu sprawia wrażenie zupełnie innego stanu niż ten, w którym się znajduje. Nie warto. Lepiej przedstawić uczciwie fakty niż wyzwalać u klientów nadmierne oczekiwania względem oferty.

Po trzecie: pisz zrozumiale
Ograniczona liczba znaków opisu powoduje, że ogłoszenia pełne są skrótów oraz lakonicznych określeń znanych jedynie wąskim grupom specjalistów z branży. Opis marketingowy oferty nie służy do określania specyfikacji technicznych nieruchomości, ale ma być zachętą do kontaktu i ew. omówienia szczegółów podczas oględzin nieruchomości. Należy też unikać wszelkiego rodzaju trywialnych określeń niewiele wnoszących do przekazu oraz infantylnych określeń typu: mieszkanko, śliczny itp.

Po czwarte: trafiaj do grupy docelowej
Wystawiając mieszkanie na sprzedaż należy odpowiedzieć sobie na pytanie do jakiej grupy docelowej adresujemy ofertę. Należy skupić się na podkreślaniu cech istotnych z punktu widzenia potencjalnego klienta. Jeśli jest to idealny produkt dla rodziny z dziećmi ogłoszenie powinno nawiązywać również do udogodnień w budynku albo wokół niego (schowek na wózki, dobrze wyposażony plac zabaw, odległość do szkoły, przychodni). Jeśli zaś mieszkanie może być przeznaczone np. na biuro należy też o tym koniecznie wspomnieć – nie każda oferta ma taki potencjał.

Po piąte: podkreślaj wyjątkowe detale
Każda nieruchomość ma różnego rodzaju atuty, które wyróżniają ją spośród innych ofert na rynku. Czasem może to być ciekawa forma architektoniczna, nietypowa wysokość pomieszczeń, oryginalne rozwiązania aranżacyjne. Warto zasygnalizować to w opisie. W efekcie zapadnie on w pamięci osobom czytającym ogłoszenie, którzy od tej chwili będą kojarzyć daną nieruchomość z zawartą w opisie ciekawostką.

Po szóste: nie powtarzaj się
Ogłaszając ofertę w portalach ogłoszeniowych część najważniejszych informacji generowanych jest w metryce oferty i nie ma potrzeby ponownego ich zamieszczania w opisie. W tym miejscu można jednak rozszerzyć zawarte w formularzu informacje. Być może warto uszczegółowić informację o rozkładzie mieszkania, ekspozycji okien (czasem systemy nie wymagają takiej informacji), czy innych istotnych detalach.

Dobra lokalizacja, a mieszkanie ciche, spokojne i przestronne
Agencja nieruchomości Metrohouse na próbie 22 tysięcy ofert prześledziła określenia (przymiotniki) o najwyższej frekwencji występowania w opisach ofert. W 19 proc. ofert pojawia się przymiotnik „dobry” m.in. jako charakterystyka opisu lokalizacji, ceny lub rozkładu. Odpowiednio w 16 i 15 proc. ofert opis zawierał przymiotniki: „cichy” lub „spokojny” (często pojawiające się razem w ofercie) odnośnie lokalizacji czy okolicy. Bardzo popularnym określeniem używanym przy opisie ofert jest przymiotnik „przestronny” ,który występuje w 14 proc. analizowanych ofert. Do opisów ofert nie przenikają na razie określenia używane w języku potocznym. Przykładowo przymiotnik „fajny” znalazł się jedynie w 44 przypadkach.



Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Witam Państwa, chciałabym podziękować za bardzo dobrze zorganizowaną transakcję zakupu mieszkania. Szczególnie chciałabym pochwalić pracę Pani Iwony Pszczółkowskiej, która wykazała się ogromnym talentem i wiedzą. Kontakt z Panią Iwoną był dla mnie prawdziwą przyjemnością. Jest ona godnym przedstawicielem Państwa firmy."

— Tamara P., Warszawa