2018-06-01
Jakie mieszkania wybierają rodziny z dziećmi?
Rodziny z dziećmi są jedną z głównych grup nabywających w Polsce mieszkania. W związku z tym oferta deweloperów coraz lepiej odpowiada potrzebom takich klientów.
Według ankiety przeprowadzonej kilka miesięcy temu wśród deweloperów przez portal RynekPierwotny.pl młode rodziny preferują inwestycje dysponujące przede wszystkim atrakcyjną ceną, która decyduje o możliwości nabycia jak największej powierzchni lokum. – Tym samym odpada warunek około centralnych, czy też co bardziej prestiżowych lokalizacji. Za to preferowane są te dysponujące jak najdogodniejszym dostępem do komunikacji miejskiej, terenów rekreacyjnych i szeroko pojętej infrastruktury. Nieodzownym warunkiem jest oczywiście bliskość szkół i przedszkoli – tłumaczy Jarosław Jędrzyński, ekspert portalu RynekPierwotny.pl.
Preferowane są mieszkania co najmniej 3-pokojowe, choć oczywiście i większe powierzchniowo „dwójki” także znajdują swoich „rodzinnych” amatorów. Jednak wielu deweloperów stara się w ten sposób projektować mieszkania, że bez większych nakładów nadają się one do późniejszych ewentualnych zmian aranżacji czy rozkładu w przypadku zaistnienia konieczności dostosowania lokum do zamieszkiwania powiększonej o kolejnego członka rodziny.
Trudno sobie dziś wyobrazić nowoczesne osiedle mieszkaniowe bez odpowiednio atrakcyjnego placu zabaw dla dzieci. W tego typu będące już powszechną normą atrakcje wyposażona jest już zdecydowana większość inwestycji deweloperskich. Co więcej, tradycyjny plac zabaw, dostępny dla najmłodszych mieszkańców tylko w cieplejszym okresie roku, okazuje się opcją zdecydowanie niewystarczającą. Dlatego też deweloperzy coraz częściej zaopatrują swoje inwestycje w specjalne przestrzenne sale zabaw i rekreacji dla dzieci oraz ich rodziców. Są one wyposażone w szereg atrakcji służących zabawie i rozwojowi sprawności fizycznej dzieci w różnym wieku, a także organizacji kameralnych imprez.
Ponadto jak wynika ze statystyk portalu RynekPierwotny.pl, co dziesiąte mieszkanie deweloperskie ma dziś dostęp do wózkarni, co dwudzieste do sportowego boiska z prawdziwego zdarzenia, a co pięćdziesiąte do osiedlowego basenu przeznaczonego dla mieszkańców.
Według danych agencji Metrohouse klienci posiadający dziecko w swoich poszukiwaniach mieszkania poza ceną i lokalizacją biorą pod uwagę takie czynniki jak bliskość szkół i przedszkoli, udogodnienia (winda, wózkownia, plac zabaw), czy przyjazne sąsiedztwo. Choć większość deweloperów poszukuje nabywców swoich mieszkań wśród rodzin z dziećmi, to nadal poziom przystosowania osiedli do rodzin z dziećmi bywa bardzo różny. – Deweloperzy zdają sobie sprawę, że rodziny z dziećmi są klientami, którzy zapewniają sprzedaż także większych powierzchniowo mieszkań, dlatego starają się tak opracowywać ofertę sprzedaży, aby w pełni uwypuklała walory zakupowe przemawiające właśnie do takiej grupy docelowej, mówi Marcin Jańczuk z agencji Metrohouse. Jednak, jak podkreśla, widoczna jest wyraźna dysproporcja w liczbie takich zachęt, w zależności od lokalizacji inwestycji. – To prawda, że jeżeli inwestycja oddalona jest znacznie od centrum, walka o rodziny jest znacznie większa niż w centralnych lokalizacjach, gdzie deweloperzy nastawieni są coraz częściej na inwestorów, dla których ważniejsze od terenów rekreacyjnych jest jak najlepsze wykorzystanie powierzchni, tak aby dać możliwość osiągania jak najwyższej rentowności.
Wraz ze wzrostami cen mieszkań, rodziny coraz częściej rozpatrują inne możliwości zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych. – Wysokie ceny mieszkań powodują, że zamiast podejmować decyzję o zakupie większego mieszkania, rozpatrujemy również możliwość kupna segmentu lub domu za miastem. W wielu lokalizacjach kupno niewielkiego domu to wydatek niewiele większy niż zakup trzy lub czteropokojowego mieszkania w mieście, dodaje Marcin Jańczuk.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).