2018-06-01

Jakie mieszkania wybierają rodziny z dziećmi?

Rodziny z dziećmi są jedną z głównych grup nabywających w Polsce mieszkania. W związku z tym oferta deweloperów coraz lepiej odpowiada potrzebom takich klientów.
 

Według ankiety przeprowadzonej kilka miesięcy temu wśród deweloperów przez portal RynekPierwotny.pl młode rodziny preferują inwestycje dysponujące przede wszystkim atrakcyjną ceną, która decyduje o możliwości nabycia jak największej powierzchni lokum. – Tym samym odpada warunek około centralnych, czy też co bardziej prestiżowych lokalizacji. Za to preferowane są te dysponujące jak najdogodniejszym dostępem do komunikacji miejskiej, terenów rekreacyjnych i szeroko pojętej infrastruktury. Nieodzownym warunkiem jest oczywiście bliskość szkół i przedszkoli – tłumaczy Jarosław Jędrzyński, ekspert portalu RynekPierwotny.pl.
 

Preferowane są mieszkania co najmniej 3-pokojowe, choć oczywiście i większe powierzchniowo „dwójki” także znajdują swoich „rodzinnych” amatorów. Jednak wielu deweloperów stara się w ten sposób projektować mieszkania, że bez większych nakładów nadają się one do późniejszych ewentualnych zmian aranżacji czy rozkładu w przypadku zaistnienia konieczności dostosowania lokum do zamieszkiwania powiększonej o kolejnego członka rodziny.
 

Trudno sobie dziś wyobrazić nowoczesne osiedle mieszkaniowe bez odpowiednio atrakcyjnego placu zabaw dla dzieci. W tego typu będące już powszechną normą atrakcje wyposażona jest już zdecydowana większość inwestycji deweloperskich. Co więcej, tradycyjny plac zabaw, dostępny dla najmłodszych mieszkańców tylko w cieplejszym okresie roku, okazuje się opcją zdecydowanie niewystarczającą. Dlatego też deweloperzy coraz częściej zaopatrują swoje inwestycje w specjalne przestrzenne sale zabaw i rekreacji dla dzieci oraz ich rodziców. Są one wyposażone w szereg atrakcji służących zabawie i rozwojowi sprawności fizycznej dzieci w różnym wieku, a także organizacji kameralnych imprez.
 

Ponadto jak wynika ze statystyk portalu RynekPierwotny.pl, co dziesiąte mieszkanie deweloperskie ma dziś dostęp do wózkarni, co dwudzieste do sportowego boiska z prawdziwego zdarzenia, a co pięćdziesiąte do osiedlowego basenu przeznaczonego dla mieszkańców.  
 

Według danych agencji Metrohouse klienci posiadający dziecko w swoich poszukiwaniach mieszkania poza ceną i lokalizacją biorą pod uwagę takie czynniki jak bliskość szkół i przedszkoli, udogodnienia (winda, wózkownia, plac zabaw), czy przyjazne sąsiedztwo. Choć większość deweloperów poszukuje nabywców swoich mieszkań wśród rodzin z dziećmi, to nadal poziom przystosowania osiedli do rodzin z dziećmi bywa bardzo różny. – Deweloperzy zdają sobie sprawę, że rodziny z dziećmi są klientami, którzy zapewniają sprzedaż także większych powierzchniowo mieszkań, dlatego starają się tak opracowywać ofertę sprzedaży, aby w pełni uwypuklała walory zakupowe przemawiające właśnie do takiej grupy docelowej, mówi Marcin Jańczuk z agencji Metrohouse. Jednak, jak podkreśla, widoczna jest wyraźna dysproporcja w liczbie takich zachęt, w zależności od lokalizacji inwestycji. – To prawda, że jeżeli inwestycja oddalona jest znacznie od centrum, walka o rodziny jest znacznie większa niż w centralnych lokalizacjach, gdzie deweloperzy nastawieni są coraz częściej na inwestorów, dla których ważniejsze od terenów rekreacyjnych jest jak najlepsze wykorzystanie powierzchni, tak aby dać możliwość osiągania jak najwyższej rentowności.
 

Wraz ze wzrostami cen mieszkań, rodziny coraz częściej rozpatrują inne możliwości zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych. – Wysokie ceny mieszkań powodują, że zamiast podejmować decyzję o zakupie większego mieszkania, rozpatrujemy również możliwość kupna segmentu lub domu za miastem. W wielu lokalizacjach kupno niewielkiego domu to wydatek niewiele większy niż zakup trzy lub czteropokojowego mieszkania w mieście, dodaje Marcin Jańczuk.  

 


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"Uważam, iż Pani Sajnóg może być wzorem i przykładem dla innych, gdzie jej ludzkie podejście i zdolności menadżerskie jak i wysoka kultura osobista gwarantują zadowolenie klientów i zwiększają dochody Państwa firmy[...] To dzięki Pani Sajnóg klient zgodził się na wszystkie nasze propozycje i wyszedł z przeświadczeniem dobrze wynegocjowanej umowy".

— Bogdan A., Warszawa