Kamienica czy biurowiec?

Rozwijający się w ostatnich 10 latach rynek powierzchni biurowych oferuje klientom ogromny wybór biur zlokalizowanych zarówno w nowoczesnych, spełniających najwyższe standardy, specjalnie w tym celu wybudowanych budynkach biurowych, zlokalizowanych nie tylko w centrum miasta, ale także w dalej położonych dzielnicach. Standard oferowanych tam powierzchni daje możliwość skorzystania z  wielu udogodnień takich jak nowoczesna klimatyzacja, szybkie i ciche windy, system BSM oraz zlokalizowanie w jednym miejscu dostaw usług dla pracowników firm takie jak fitness, kantyny, pralnie, sklepy. Coraz częściej budynki spełniają także wysokie standardy ekologiczne uzyskując prestiżowe certyfikaty ekologiczne, świetnym tego przykładem jest  Rondo 1, który uzyskał certyfikat LEED Gold. Uzyskanie certyfikatu, podobnie jak nowoczesne środowisko architektoniczne nowych biurowców wpisuje się w oczekiwania najemców chcących utrwalać w oczach swoich klientów wizerunek nowoczesnych, podążających za postępem, ale też dbających o środowisko firm.

Podobnie jak wśród budynków biurowych wybudowanych specjalnie w tym celu, tak i w zaadoptowanych na cele biurowe kamienicach, standard oferowanej powierzchni biurowej przedstawia się bardzo rożnie. Na rynku dostępne są powierzchnie dla najbardziej wymagających najemców, usytuowane w przepięknie odrestaurowanych pod nadzorem konserwatorskim kamienicach, wyposażonych jednocześnie we wszelkie udogodnienia przewidziane dla nowoczesnej powierzchni biurowej i spełniające najwyższe standardy przewidziane dla nowoczesnych budynków biurowych, w tym klimatyzację i windy.  Z reguły zlokalizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta lub w innych historycznych miejscach, przykładem może być Dom Dochodowy przy placu Trzech Krzyży oraz inwestycje będące obecnie w realizacji: Pałac Młodziejowskiego  przy ul. Miodowej 10,  lub Willa Czerwona przy ul. Belwederskiej 18.

Najemca ma jednak do wyboru także ofertę powierzchni nieco tańszych, zlokalizowanych także bardzo ciekawie, w ładnych i zadbanych kamienicach, nie zawsze wyposażonych co prawda w windę i klimatyzację, ale posiadających eleganckie i nobilitujące wnętrza. Do takich zaliczyć można chociażby budynek przy Widok 8 czy Foksal 16. Zaletą usytuowania biura w historycznym miejscu, w budynku z tradycjami jest prestiż wynikający z nawiązania do tradycji i kultury miejsca. Z takim miejscem chętnie będą się utożsamiać podmioty pracujące na swój wizerunek oparty na zaufaniu publicznym: kancelarie adwokackie i radcowskie, kancelarie notarialne, firmy konsultingowe. Przy wyborze istotna jest także lokalizacja w miejscu dobrze skomunikowanym, w bliskim otoczeniu miejsc kultury i wypoczynku, gdzie łatwo dotrzeć zarówno komunikacją miejską jak i piechotą.

Każda z opcji ma swoją grupę klientów, bowiem wyborem kierują tutaj nie tyle względy estetyczne czy funkcjonalne biura, co potrzeba wpisania się w określony wizerunek, adekwatny do wykonywanej przez firmę działalności oraz profilu jej klientów.

Maria Hilmantel,
Dyrektor Działu Nieruchomości Komercyjnych
Metrohouse & Partnerzy S.A.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Pan Łukasz Sadowski zasłużył na wiele pozytywnych komentarzy. Dziękujemy za wspaniałą obsługę, będziemy Pana polecać, ponieważ jest Pan bardzo kompetentny, profesjonalny i Firma powinna być z Pana dumna. Odezwiemy się ponownie ze zleceniem sprzedaży innej nieruchomości."

— Karolina G., Łódź