2018-02-06
Nowa usługa Metrohouse
Coraz więcej osób inwestuje w mieszkania na wynajem. Rośnie również zainteresowanie usługą zarządzania mieszkaniami na wynajem. W tym tygodniu taką usługę pod marką Home Management by Metrohouse uruchomiła sieciowa agencja nieruchomości Metrohouse.
Z analiz Metrohouse wynika, że co czwarta transakcja realizowana za pośrednictwem doradców tej firmy dotyczy zakupów inwestycyjnych. Według szacunków deweloperów, na rynku pierwotnym odsetek ten może być jeszcze wyższy. Zakupione mieszkania trafiają następnie na rynek wynajmu. Choć w większości obsługa wynajmu nadal jest w rękach właściciela nieruchomości, to rośnie zainteresowanie profesjonalną obsługą procesu wynajmu realizowaną przez wyspecjalizowane podmioty oferujące kompleksowe rozwiązania.
Home Management by Metrohouse
Home Management by Metrohouse jest odpowiedzią na liczne zapytania klientów oczekujących nie tylko obsługi w zakresie zakupu inwestycyjnego mieszkania, ale także zarządzania wynajmem. – Usługa, która z powodzeniem rozwijana jest od ponad dziesięciu lat w Budapeszcie przez właściciela Metrohouse, Duna House Holding, od lutego tego roku oferowana jest również klientom w Warszawie. przez Home Management by Metrohouse. To odpowiedź na bieżące potrzeby rynku, który dynamicznie się zmienia. Coraz więcej Polaków lokuje swoje oszczędności w nieruchomościach z przeznaczeniem na wynajem. Mają pieniądze na mieszkanie, ale już niekoniecznie czas na zajmowanie się nim. Inwestor to z reguły człowiek aktywny zawodowo, posiadający rodzinę, zainteresowania. Inwestuje w nieruchomości bo to bezpieczne i chciałby je też bezpiecznie wynająć, a do tego potrzebna jest wiedza, umiejętność dobrania właściwych lokatorów, zarządzanie kosztami, dostęp do pracowników, którzy usuną awarie, a czasem i umiejętność windykacji zadłużenia oraz pozbycia się uciążliwego lokatora. Nie każdy chce lub może się tym zająć. Szczególnie gdy właściciel mieszka na drugim końcu miasta lub wręcz w innym mieście niż nieruchomość. Chodzi o to, żeby nieruchomość zarabiała, a klient miał „święty spokój” – mówi Marta Żółkowska, Country Manager w Metrohouse.
Dla kogo Home Management?
Usługa obecnie dedykowana jest do indywidualnych i instytucjonalnych właścicieli nieruchomości przeznaczonych do najmu w Warszawie. Dzięki kompleksowym usługom można powierzyć Metrohouse wszystkie kwestie związane zarówno z obsługą najmu jak i wynajęciem nieruchomości. – Wdrażamy nowe funkcjonalności w modelu zarządzania mieszkaniami na wynajem. Nasze doświadczenia z rynku Węgier niewątpliwie pozwolą nam zaproponować nową jakość w tym segmencie – mówi Maciej Klukowski, Dyrektor Home Management. – Opieramy się na rozbudowanej strukturze Metrohouse, z pełnym wsparciem biurowym i logistycznym. Mamy nadzieję na szybki rozwój w dynamicznym segmencie Private Rental Sector – nowej gałęzi inwestycji instytucjonalnych w mieszkania. To szansa również dla inwestorów spoza Warszawy, aby w bezpieczny sposób inwestować w nieruchomości w stolicy.
Atuty Home Management by Metrohouse
Home Management by Metrohouse zapewnia możliwość optymalizowania kosztów i korzystania z wszelkich udogodnień zarządzania na odległość – w tym zniżki na energię elektryczną, pełny pakiety usług remontowych i sprzątania, stały nadzór nad stanem technicznym, rozliczenia finansowe oraz zespół specjalistów gotowych na wszelkiego rodzaju awarie. W ramach usług Home Management przygotowany został system pełnego monitoringu płatności oraz wsparcie w optymalizacji podatkowej wynajmu nieruchomości. Oferta wynajmu będzie wsparta wirtualnymi spacerami nieruchomości, co znacznie skróci proces prezentacji nieruchomości i przyspieszy klientom podjęcie decyzji o najmie. Dodatkowo Home Management wdrożył procedury podpisu umów na odległość, nie ma zatem konieczności obecności właściciela mieszkania lub najemcy w Warszawie celem finalizacji umowy.
Metrohouse chce wykorzystać efekt synergii wynikający z posiadania ogólnopolskiej sieci pośrednictwa (500 agentów, ponad 70 biur w całej Polsce). Doświadczenie pośredników będzie niezbędne w wyszukiwaniu zarówno potencjalnych najemców, jak i obsługi większej liczby inwestorów zainteresowanych obsługą najmu.
- Chcemy w krótkim czasie rozwinąć usługę również w innych dużych miastach w Polsce. Już teraz rozpoczęliśmy rozmowy na temat Krakowa – to jeden z najbardziej perspektywicznych rynków zaraz po Warszawie – podsumowuje w rozmowie Marta Żółkowska, Country Manager w Metrohouse.
Więcej informacji o współpracy: + 48 22 626 26 26 lub kontakt@hmgt.pl
Sprawdź ofertę
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).