2021-07-02
Pożyczka na wakacje
Polacy finansują wakacyjne wojaże przede wszystkim z własnych środków. Na rynku można jednak w szybki sposób pozyskać finansowanie na wakacyjny wyjazd. Jak więc zdobyć pożyczkę na wakacje?

Pożyczka na wakacje w banku czy firmie pożyczkowej?
Według raportu Związku Banków Polskich „Wakacyjny portfel Polaków” 38 proc. respondentów badań deklaruje, że na tegoroczne wakacje planuje wydać „raczej więcej” niż w zeszłym roku. Jednocześnie tylko nieznaczny odsetek (łącznie 8 proc.) bierze pod uwagę zaciągnięcie na ten cel pożyczki. Jeśli jednak zdecydujemy się na zaciągnięcie pożyczki, najmniej restrykcyjnym podejściem do sytuacji finansowej klienta będą się wyróżniały firmy pożyczkowe, gdzie czas oczekiwania na uzyskanie środków będzie bardzo krótki.
– Na szczególną uwagę zasługują oferty promocyjne, gdzie pierwsza pożyczka na wakacje może nie generować żadnych kosztów i oddamy dokładnie tyle, ile pożyczyliśmy, mówi Rafał Salach, menadżer produktu z Gold Finance. Szybka decyzja będzie decydującym argumentem dla osób, którym zależy na czasie, np. ze względu na zainteresowanie ofertą last minute. W przypadku banków, w zależności od instytucji, czas oczekiwania może być porównywalny albo nieco dłuższy. W skrajnych przypadkach na środki poczekamy kilka dni.
Warto mieć na uwadze, że banki zachęcają do zaciągnięcia pożyczki na wakacje poprzez przygotowane oferty specjalne i promocje okolicznościowe, gdzie uzyskamy korzystniejsze warunki od tych prezentowanych standardowo.
– Szukając najlepszej oferty pożyczki na wakacje, czy to w firmach pożyczkowych, czy bankach, warto skorzystać z pomocy eksperta finansowego, który przedstawi nam szeroki wachlarz takich ofert, porówna je oraz wyjaśni wszelkie niuanse związane z pożyczką. Decydując się na współpracę ze specjalistą, zyskujemy oszczędność czasu i dostęp do wiedzy eksperckiej, która będzie przydatna w ominięciu pułapek związanych z zaciągnięciem pożyczki, mówi Rafał Salach z Gold Finance.
Przy podejmowaniu decyzji o skorzystaniu z zewnętrznego finansowania, potrzebna jest wnikliwa analiza zdolności kredytowej, ponieważ każde zobowiązanie będzie stanowiło obciążenie dla domowego budżetu. Jak przy zawieraniu każdej umowy finansowej, należy ją dokładnie przeczytać, zwrócić uwagę na parametry kredytu, jego koszty, ilość i wysokość rat oraz termin ich płatności wszak pożyczka na wakacje oznacza nowe zobowiązanie wobec banku.

Pożyczka na wakacje w biurze podróży
Ciekawą możliwością są pożyczki na wakacje oferowane przez biura podróży przy współpracy z instytucjami finansowymi. Jest to rozwiązanie coraz częściej spotykane na rynku. Korzyści, które uzyskujemy to możliwość zorientowania się w kosztach przyszłego zobowiązania, a jeśli jest to konieczne, nic nie stoi na przeszkodzie, aby ewentualnie zrewidować plany dotyczące wakacyjnego wyjazdu w celu ograniczenia jego kosztów. Daje nam to możliwość dopasowania oferty do naszych indywidualnych preferencji i możliwości.
– Naszą uwagę powinny zwrócić propozycje rat 0%. Nie zapominajmy o czujności i dokładnym zapoznaniu się z warunkami tak reklamowanej promocji. Może się bowiem okazać, że tak prezentowana oferta pożyczki na wakacje, nie jest w rzeczywistości tak korzysta, jak nam się wydawało, mówi Rafał Salach z Gold Finance.
Pożyczki na wakacje - w ofertach można przebierać
Pożyczki na wakacje zaciągane na wakacje, są najczęściej uzyskiwane na krótki okres i w większości przypadków spłacane w ciągu kilku miesięcy. Na różnorodność ofert nie można narzekać. Koszty takiego zobowiązania mogą się kształtować, od bezprocentowych rat, do wygórowanych sum w firmach pożyczkowych, gdzie nawet osoba z negatywną historią kredytową w BIK, czy wpisem w KRD ma szansę uzyskać środki na wakacyjny wyjazd. W myśl zasady: żyje się za pieniądze, nie dla pieniędzy – chwilowy brak gotówki, nie powinien przekreślać naszych planów i marzeń w kontekście zasłużonego wypoczynku. Warto jednak za każdym razem dokładnie przeanalizować ofertę i porównać ją z innymi pożyczkami na wakacje.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).