Raport mieszkaniowy - październik


Polski Rynek Mieszkaniowy - Październik 2011. Raport w skrócie:

KREDYTY HIPOTECZNE
•    We wrześniu aż 7 banków obniżyło marże kredytów w złotych a 6 banków marże kredytów w euro.
•    Już tylko Nordea udziela kredytów we frankach na rozsądnych warunkach. Niestety we wrześniu bank ten dokonał podwyżki marż takich kredytów aż o 0,5 p.p.

CENY OFERTOWE
•    Wrzesień 2011 roku zapisze się przede wszystkim jako miesiąc kampanii wyborczej. Niestety niewiele w niej tematów  i pomysłów związanych z budownictwem mieszkaniowym.
•    We wrześniu w żadnym z miast cena nie wzrosła nawet o przysłowiową złotówkę. Średnio we wszystkich miastach ceny ofertowe spadły o 1 punkt procentowy w ciągu miesiąca.
•    Warto odnotować, że już w dwóch miastach, z pierwszej dziesiątki pod względem liczby ludności, średnia cena ofertowa spadła poniżej 4 tys. za metr. W Łodzi jest to 3980, a w Katowicach 3860 i jest to poziom cen z początku 2007 roku.

CENY TRANSAKCYJNE
•    W większości największych miast nie widać znaczących spadków cen transakcyjnych.
•    Spośród siedmiu analizowanych miast jedynie w Łodzi obserwujemy istotną korektę. Od początku roku ceny spadły tam o 8 proc.
•    W Poznaniu ceny ofertowe są najbardziej zbliżone do transakcyjnych.
•    W Warszawie średnia powierzchnia nabywanego mieszkania zbliża się do 60 m kw. W pozostałych miastach jest to od 47 do 54 m kw.

Cały raport Polski Rynek Nieruchomości - Październik 2011 można pobrać klikając tu

Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Chcielibyśmy podziękować za pośrednictwo w kupnie mieszkania. Od pierwszego kontaktu współpraca z firmą układała się bez zarzutu. Szczególnie dziękujemy niezwykle sympatycznemu Panu Marcinowi Mrozowi za jego aktywność i gotowość do współpracy, świetne rozeznanie w ofercie oraz znakomitą umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z klientem."

— Dorota i Andrzej K., Lublin