2018-06-21
Wakacje? Nie dla złodzieja.
Wakacje – dla jednych odpoczynek, dla złodziei okres żniw. Warto zawczasu pomyśleć, jak zabezpieczyć swój dom przed wizytą nieproszonych „gości”. Kilka porad w tym zakresie przygotowali specjaliści z agencji nieruchomości Metrohouse.
Nie chwal się wyjazdem
Informację o wyjeździe na wakacje pozostawmy najlepiej dla siebie i najbliższych osób. Nie mówmy o tym ekspedientce w sklepie osiedlowym, pani na bazarku, w aptece, czy na poczcie. – Mimo tego, że wydaje nam się, że znamy te osoby bardzo dobrze, bo codziennie z nimi rozmawiamy, to tak naprawdę nie wiemy, kim są osoby stojące za nami w kolejce. Nie chwalmy się też w mediach społecznościowych, gdzie wyjeżdżamy na wakacje. Nie zamieszczajmy obecnych statusów, lokalizacji, w których przebywamy, nie publikujmy zdjęć świadczących o tym, że właśnie z całą rodziną przebywamy nad morzem w Gdyni – sieć kontaktów w Internecie jest bardzo rozbudowana i nawet niechciane osoby mogą zobaczyć nasz wpis, wyjaśnia Żaklina Woźniak z Metrohouse.
Zabezpiecz okna, balkony i drzwi
Większość włamań odbywa się przez okno. Nie zapominajmy zatem zamknąć ich wszystkich przed wyjazdem. Dobrym pomysłem jest zastosowanie atestowanych elementów antywyważeniowych, a także wzmocnionych szyb. Wiele dają rolety. Na rynku obecnie mamy duży wybór pancerzy, które posiadają np. automatyczne rygle utrudniające podniesienie rolet, ale nawet zwykłe rolety bez skomplikowanych zabezpieczeń mogą również okazać się skuteczne. Drzwi wejściowe powinny posiadać zapory antywłamaniowe oraz certyfikaty. Z obserwacji agentów Metrohouse wynika, że klienci poszukujący domów coraz większą wagę przywiązują do dodatkowych zabezpieczeń drzwi i okien. Pytania o nie powtarzają się niemal przy każdej prezentacji nieruchomości.
Zainstaluj system ochrony
Najskuteczniejszą formą zabezpieczeń mieszkań są bezprzewodowe systemy ochrony. Umożliwiają one pełny nadzór na urządzeniami systemu (stan baterii, sterowanie przez telefon, kalibracja czułości, itp.) będąc nawet kilkanaście tysięcy kilometrów od domu. Dzięki połączeniu systemu ze smartfonem mamy możliwość sprawdzenia, co dzieje się w naszym domu i w jego najbliższym otoczeniu. Przed wyjazdem włączenie systemu daje nam pewność, że monitorowany obiekt w przypadku zdarzenia z udziałem osób trzecich będzie mógł liczyć na interwencję patrolu z firmy ochroniarskiej.
Zmyl złodzieja
Wielokrotnie stosujemy prostsze rozwiązania. – Przykładowo możemy pozostawić w jednym pomieszczeniu zapalone światło, oczywiście w zależności od tego na jak długo wyjeżdżamy. Można zastosować do tego automatyczne programatory, które włączą i wyłączą np. lampę w sypialni o określonych porach dnia. Od jakiegoś czasu na półkach sklepowych można spotkać proste lampki na baterie. Jeśli potencjalny złodziej będzie obserwował nasz dom, zapalone lampki mogą imitować systemy alarmowe, dodaje Żaklina Woźniak z Metrohouse. Nowe budynki coraz częściej są wyposażane w systemy inteligentnego zarządzania. Za pomocą smartfona możemy kontrolować np. opuszczanie rolet, czy włączanie i wyłączanie świateł.
Poproś o pomoc sąsiada
Dobry, zaufany sąsiad nie tylko podleje kwiaty podczas dłuższej nieobecności, ale możemy poprosić go, by odegrał krótką „scenę domową”. Wystarczy na kilka minut włączyć telewizor, zapalić światło, czy zabrać ulotki spod drzwi – takie sytuacje mogą osłabić zainteresowanie potencjalnego złodzieja, który zreflektuje się, że ktoś jednak przebywa w domu, że wrócili domownicy lub że po prostu dom jest stale dozorowany. Nie bez przyczyny, jak twierdzą doradcy Metrohouse, pytania o relacje z sąsiadami pojawiają się obowiązkowo jeśli klienci są poważnie zainteresowani zakupem nieruchomości.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).