Jak prezentować mieszkanie do sprzedaży?

Na bazie doświadczeń naszych doradców stworzyliśmy listę 10-ciu porad dotyczących prezentwania nieruchomości potencjalnym klientom. Mamy nadzieję, że przestrzeganie tych zasad przyczyni się do poprawy efektywności sprzedaży.

1Zachowaj odstępy czasowe między prezentacjami

Umawiaj kolejne prezentacje mieszkania w rozsądnych odstępach czasu. Nie powinny się odbywać częściej niż co 45 minut. Nie dopuszczaj do sytuacji, kiedy kupujący wraz z pośrednikiem będą oczekiwać w kolejce na korytarzu na możliwość wejścia do lokalu. Rozsądne umawianie wizyt kolejnych klientów pozwala na poświęcenie każdemu z nich takiej ilości czasu, by mógł zapytać o wszystkie interesujące go szczegóły.

2Zadbaj o odpowiedni nastrój

Spraw, by kupujący czuł się komfortowo i wyjątkowo w Twoim mieszkaniu, dlatego w trakcie jego wizyty wyłącz telewizor, by skupić się tylko na jego osobie. Muzyka jest dobra na wszystko, ale skąd możesz mieć pewność, że kupujący jest np. fanem Twojej ulubionej wokalistki. Kawa, herbata, ciastko – czemu nie? Być może jest to kolejne mieszkanie, które dziś ogląda. Dzięki wyrażonej serdeczności twoja oferta będzie wywoływać tylko pozytywne skojarzenia.

3Bądź szczery

Nie próbuj za wszelką cenę ukrywać wad czy mankamentów Twojego mieszkania. Bądź szczery i poinformuj Twojego gościa o cieniach i blaskach zamieszkiwania w tym miejscu. Poprzez otwartość zjednujesz potencjalnego nabywcę i wykluczysz ew. zarzuty z jego strony o brak należytych informacji.

4Pomyśl o opiece nad zwierzętami

Czy wiesz, że jedynie co czwarty Polak ma w domu psa lub kota? Nie każdy jest więc zwolennikiem zwierząt. Zadbaj więc o opiekę nad Twoimi czworonożnymi przyjaciółmi, by ich obecność nie przeszkadzała w wizycie potencjalnemu nabywcy. Poza tym postaraj się uprzątnąć zawczasu ślady obecności zwierząt, np. sierść psa. 9 milionów Polaków cierpi na alergię, jest więc duże prawdopodobieństwo, że wizyta w niewywietrzonym mieszkaniu miłośnika psów skończy się dla wielu zapaleniem spojówek i katarem.

5Zadbaj o szczegóły

Czasem sprzedający, by dodatkowo podwyższyć atrakcyjność swojego obiektu decydują się na niewielki remont. Czym jest np. zakup puszki farby do pomalowania ściany na klatce schodowej upatrzonej sobie wcześniej przez grafficiarzy, czy naklejenie nowych numerów lokalu wobec możliwości sfinalizowania całej transakcji? Klientowi mogą przeszkadzać np. skrzypiące drzwi i migające jarzeniówki. Im mniej zaskakujących niespodzianek, tym większa szansa na sukces.

6Pamiętaj, że "łazienka sprzedaje mieszkanie"

Wielu pośredników powie Ci, że “łazienka sprzedaje mieszkanie”. Łazienka stanowi wizytówkę całego lokalu i świadczy o jej właścicielach. Powieś nieskazitelnie białe ręczniki frotte, doprowadź do błysku sanitariaty, glazurę i terakotę, zadbaj o dobre oświetlenie i odświeżacze powietrza. Usuń z suszarek bieliznę osobistą, uczynisz w ten sposób przestrzeń bardziej neutralną.

7Zachowaj nieskazitelny porządek w kuchni

Jeżeli klienci odwiedzający Twoje mieszkanie są małżeństwem lub parą, można być pewnym, że decyzję o zakupie podejmie w większości przypadków kobieta. Mając to na uwadze zadbaj o należyty wygląd kuchni. Zatroszcz się przede wszystkim o czystość (szczególnie lodówki i kuchenki) oraz pozmywaj wszystkie naczynia. Istotnym elementem jest oświetlenie. Jasna, idealnie czysta kuchnia zawsze zwraca uwagę.

8Usuń zbędne rzeczy

Postaraj się, by mieszkanie sprawiało wrażenie przestronnego. By to osiągnąć należy wykonać kilka prostych czynności. Zastanów się, ile rzeczy w mieszkaniu zbędnie zalega bez konkretnego przeznaczenia (pudełko po odkurzaczu, rozstawiona suszarka do bielizny). Posprzątaj też porozrzucane na stole gazety oraz inne szczegóły, które mogą odwracać uwagę klienta. Niby prozaiczne działania, a zmieniają oblicze lokalu.

9Rozświetl przestrzeń

Jeżeli to tylko możliwe, staraj się prezentować swój lokal przy świetle dziennym. Nic tak nie oświetli mieszkania jak promienie słońca. Gdyby jednak zdarzyło Ci się przyjmować kupującego wieczorem, pamiętaj o dobrym oświetleniu. Włącz wszystkie możliwe źródła światła. Przy prezentacji mieszkania używaj silniejszych żarówek niż zazwyczaj.

1oPowierz prezentację pośrednikowi

Zatroszcz się o poinformowanie swoich domowników o zapowiedzianej wizycie kupującego, by nikogo nie zdziwił dzwonek do drzwi. Jeżeli nie jesteś w stanie sam zaprezentować lokalu, poproś o to odpowiedzialną osobę, która będzie umiała odpowiedzieć na wszystkie zadawane pytania. Prezentację mieszkania możesz też powierzyć swojemu pośrednikowi.

11Bądź spokojny

Zachowaj spokój, nawet kiedy klient wytyka słabe strony Twojego mieszkania. Jest to typowa zagrywka psychologiczna mająca na celu obniżenie ceny oferty. Odpowiadaj zawsze na pytania rzeczowo, a zarzuty o ew. mankamenty odpieraj podkreślając niewątpliwe atuty Twojego mieszkania. Kupujący zresztą dobrze wie, że mieszkania z rynku wtórnego nie są idealne.


 


 

Sprawdź, dlaczego warto podpisać umowę na wyłączność!


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

Dnia 16.05.2017r sfinalizowałam zakup mieszkania za pośrednictwem Pana Dawida Grodzickiego. Postanowiłam wyrazić swoją opinię na temat otrzymanego przed Pana Dawida wsparcia podczas całego procesu sprzedażowego pisemnie, gdyż postawa jaką zaprezentował ww. doradca zasługuje na szczególne uznanie i wdzięczność. Pragnę serdecznie podziękować Panu Dawidowi za jego rzetelność i fachowość.

— Anna T., Warszawa