2016-11-29
Jak nie wynająć mieszkania: 5 pomysłów
1. Aranżacja? Jaka aranżacja?
Mieszkanie, w którym chce się mieszkać, to takie które zachęca nas swoją przestrzenią, dlatego powinno być minimalistycznie umeblowane i nie załadowane starymi meblami lub meblami poprzednich lokatorów. Łatwiej jest wynająć mieszkanie, które jest zaaranżowane według jednego przewodniego stylu. Wszystko ma wyglądać jako jedna spójna całość. Nie ma nic gorszego, gdy mieszkanie sprawia wrażenie jednej wielkiej graciarni. Jeśli jednak sprawia – znalezienie najemcy nie będzie proste.
2. Daj spokój z wymianą instalacji
Przestarzałe instalacje - można by rzec: „stary, ale jary”, bo nigdy nie było żadnej awarii. Nic gorszego – zwłaszcza w starym budownictwie. Pomimo tego, że nigdy wcześniej nie musieliśmy wzywać fachowca do naprawy, to jednak warto zainwestować i przed wynajmem wymienić instalacje na nowe, jeśli tego wymaga sytuacja. Jako właściciele będziemy mieć czyste sumienie i nie będziemy zastanawiać się, czy instalacja elektryczna podoła, gdy najemca włączy komputer, telewizor, czy pralkę i podłączy do ładowania dodatkowy sprzęt. Nie mówimy już o innych sytuacjach, które mogą przydarzyć się w łazience w związku z niesprawną instalacją kanalizacyjną. Kilka pierwszych awarii i najemca powie „do widzenia”.
3. Niech sobie najemca sam kupi czajnik
Wydawać by się mogło, że pralka to zbędny detal, zwłaszcza jeśli chcemy wynająć mieszkanie studentowi, który co tydzień wraca do domu rodzinnego lub po postu nie ma w łazience na nią miejsca. Nie ma nic bardziej mylnego. Pralka podwyższa atrakcyjność oferty. Dla własnego dobra warto też zainwestować w odkurzacz, który zmobilizuje do cyklicznych porządków. Oczywiście nie musimy zaopatrzyć kuchni w kuchenkę mikrofalową, czy elektryczny czajnik, ale takie wyposażenie sprawia, że zainteresujemy ofertą osoby, które poszukują gotowego do wejścia lokalu. Rzadko kto wozi ze sobą cały sprzęt AGD. Jeśli nie zapewnisz podstawowych sprzętów, to większość zainteresowanych najemców możesz mieć z głowy.
4. Najemca niech sam sobie posprząta
Jeśli nie chcesz wynająć mieszkania, najlepszym sposobem jest pozostawienie bałaganu po poprzednich najemcach. Możesz sprawić, że potencjalny najemca przestraszy się już na etapie przeglądania zdjęć oferty. To zaoszczędzi Ci telefonów i wizyt klientów. Przekonanie o tym, iż przed wprowadzeniem się lokator i tak je posprząta jest niedorzeczne. To ty masz zachęcić do wynajmu. No, chyba, że nie zależy ci na nim.
5. Opowiedz o mało istotnych szczegółach
Jeśli mieszkanie ma jakieś niewielkie wady, koniecznie o nich wspomnij. Mowa tutaj o sprawach typu, śliska podłoga między kuchnią a salonem, gołębie na parapecie w pokoju stołowym, wolno spływająca woda w wannie, itp. Pamiętajmy, że każdy człowiek jest inny i dla jednego ptaki na parapecie to najgorsza zmora, a dla drugiego to radość. Odstraszanie takimi banałami, to szybka droga do zniechęcenia klientów.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).