2023-07-19
Własne biuro pod marką Metrohouse
Własne biuro pod marką Metrohouse
Deregulacja zawodu agenta nieruchomości w 2014 roku spowodowała, że na rynku działają pośrednicy bez licencji, więc trudno podać precyzyjnie, ile firm prowadzi taką działalność. Otodom wyliczyło, że aktywnych jest na tym portalu około 15,5 tys. agentów. Duża konkurencja powoduje, że początki na tym rynku nie należą do łatwych. Jak możesz zacząć działalność? Jednym z rozwiązań, które pomogą Ci odnieść sukces, jest własne biuro pod marką Metrohouse. Sprawdź, jakie korzyści niesie za sobą wybór naszej oferty franczyzy.
Kim są polscy agenci nieruchomości?
Wiele danych na temat pracujących w branży możesz pozyskać z raportu przygotowanego przez wspomniany serwis Otodom. Wśród ok. 15,5 tys. agentów, którzy są aktywni na portalu, aż 53% stanowią kobiety. Zdecydowanie najwięcej specjalistów pracuje w województwie mazowieckim – blisko 4 tys. Jeśli chodzi o liczbę agentów w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców, wygląda to następująco:
- mazowieckie – 14,4,
- zachodniopomorskie – 13,3,
- pomorskie – 13,13,
- dolnośląskie – 12,7,
- małopolskie – 10,1.
Biorąc pod uwagę liczbę ogłoszeń na jednego agenta, największy wynik uzyskały:
- podkarpackie – 19,4,
- kujawsko-pomorskie – 19,1,
- dolnośląskie – 18,7,
- śląskie – 18,7,
- świętokrzyskie – 16,
- małopolskie – 15,7.
Jeśli chodzi o liczbę biur nieruchomości w Polsce, według stanu ze stycznia 2021 roku wygląda to następująco:
- mazowieckie – 1759,
- śląskie – 1130,
- dolnośląskie – 1003.
Natomiast pod względem liczby wystawionych ofert:
- mazowieckie – 47 392,
- dolnośląskie – 36 998,
- kujawsko-pomorskie – 17 064.
Na rynku widać zarówno duży popyt, jak i podaż. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez homebook.pl w 2020 roku, Polacy często zmieniają miejsce zamieszkania. 22% badanych ostatni raz przeprowadziło się ponad 2 lata temu, 18% zrobiło to w ostatnim roku, 16% – w ciągu ostatnich 2 lat, zaś 15% planowało to zrobić w najbliższych miesiącach. Agenci nieruchomości nie narzekają na brak klientów. W 2022 roku oddano do użytkowania 238,6 tys. mieszkań. To oznacza wynik o 3,9% wyższy niż rok wcześniej. Dla wszystkich tych nieruchomości szukano nowego właściciela, przy czym wiele transakcji zrealizowali agenci.

Czy Polacy korzystają z usług agentów nieruchomości?
Myślisz nad założeniem własnego biura i zastanawiasz się, czy istnieje popyt na usługi pośredników? Zdecydowanie tak. Agencja IQS przeprowadziła w październiku 2022 roku badanie na zlecenie Otodom. Okazuje się, że rośnie odsetek Polaków, którzy pozytywnie oceniają agentów nieruchomości. Takiej odpowiedzi udzieliło 40% badanych – dla porównania w 2017 roku zrobił to tylko co 4. respondent.
Na usługi agenta nieruchomości badani decydują się głównie ze względu na oszczędność czasu. Oczekują, że otrzymają wyłącznie zweryfikowane oferty pod względem stanu technicznego, prawnego, aktualne i lokale dostosowane do ich preferencji. Takich odpowiedzi udzieliło ponad 50% badanych. Jeśli chodzi o główne skojarzenia respondentów z agentami, 56% wskazuje na zaangażowanie, a 55% na profesjonalizm. Dla 50% badanych duże znaczenie ma wysoka kultura osobista pośrednika, która jest ważniejsza nawet od jego skuteczności (tę cechę wskazało 47% badanych).
Jaki odsetek Polaków korzysta z usług agentów nieruchomości? Badanie Powszechnego Towarzystwa Ekspertów i Doradców Rynku Nieruchomości i portalu Nieruchomosci-online.pl pokazało, że 68 proc. Polaków kupujących lub sprzedających decyduje się na ofertę pośrednika. 96 proc. stawia na agentów, którzy mają licencję. Wprawdzie nie jest to nowe badanie, ale pokazuje, jak orientacyjnie wygląda rynek.
ZApytaj o franczyzę w Metrohouse
Franczyza zamiast biura pod własną marką – dlaczego warto?
Jak widzisz, na rynku panuje bardzo duża konkurencja, działa na nim mnóstwo agentów. Jeśli chcesz założyć biuro pod własną marką, musisz się liczyć z tym, że minie wiele czasu, zanim Twoja firma stanie się znana. Przez dłuższy czas możesz mieć problem z pozyskiwaniem klientów. W przypadku nieruchomości chodzi o transakcje opiewające nawet na miliony złotych. Dlatego zarówno sprzedający, jak i kupujący, przywiązują dużą wagę do tego, z kim współpracują. Prawdopodobnie nie wybiorą pierwszej lepszej firmy, tylko sprawdzą, z kim mają do czynienia. Jeśli to marka, która powstała niedawno, jest anonimowa w sieci, nie ma żadnych związanych z nią opinii, może mieć problem z przekonaniem do siebie klientów. Budowanie wizerunku zajmuje mnóstwo czasu. Jeśli jednak zdecydujesz się na franczyzę, będziesz działać pod silną marką, to szybciej możesz osiągnąć sukces.
Oto największe zalety działania pod marką franczyzową:
- Szybciej zdobędziesz klientów – działanie pod znaną marką zdecydowanie to ułatwia.
- Nie musisz mieć doświadczenia – w Metrohouse wspieramy zdecydowanych poprzez przygotowanie do prowadzenia działalności i liczne szkolenia.
- Mniejsze ryzyko, że firma nie przetrwa – dzięki marce, przekazanej wiedzy i nie tylko.
- Działalność wymaga mniejszych środków na marketing – możliwe, że wydatki ograniczysz do minimum. Budując własną markę, musisz na początek dużo inwestować w reklamę.
- Korzystasz ze wsparcia franczyzobiorcy – kiedy będziesz mieć wątpliwości, możesz zwrócić się o pomoc, skonsultować różne sytuacje.
Wybierz franczyzę w Metrohouse
Dzięki znanej marce szybko Twoje biuro nieruchomości może zacząć osiągać znakomite wyniki. Metrohouse stanowi część Duna House Holding, czyli największego pośrednika na Węgrzech, mającego także oddziały w Czechach i we Włoszech. Jesteśmy notowani na Giełdzie Papierów Wartościowych w Budapeszcie. Dajemy możliwość łączenia działalności polegającej na pośrednictwie w obrocie nieruchomościami i pośrednictwie kredytowym. To pozwala Ci maksymalizować zyski. W Polsce rocznie zawiera się około pół miliona umów dotyczących sprzedaży nieruchomości. Duża część z nich jest finansowana kredytem hipotecznym. Jak wynika z raportu AMRON-SARFIN na koniec 2022 roku liczba aktywnych umów takich kredytów wynosiła 2 366 262. To szansa dla dodatkowe zyski dla Twojej działalności.
Franczyza w Metrohouse - zalety
- silną markę – działającą na polskim rynku od 17 lat, obecną w 4 krajach;
- największą bazę ofert – ponad 40 tys. wspólnych i 700 inwestycji z rynku pierwotnego;
- zarobki na sprzedaży nieruchomości, kredytach i ubezpieczeniach;
- szkolenia – 56 godzin certyfikowanych zajęć;
- wdrożenia managerów – łącznie 16 dni szkoleń;
- wsparcie opiekuna – przy uruchomieniu i starcie biura;
- spotkania integracyjne – warsztaty i konferencje;
- wsparcie merytoryczne i techniczne – każdy partner franczyzowy może korzystać z pomocy;
- podręcznik ze standardami – wszystko, czego potrzebujesz w czasie codziennej pracy biura;
- korzyści marketingowe – kampanie w TV, w serwisach społecznościowych czy w ramach Google Ads;
- program CRM – za jego pomocą będziesz zarządzać pracą całego biura w jednej aplikacji;
- pewny model biznesowy – pod naszą marką sprzedawanych jest kilka tysięcy nieruchomości rocznie.
Sprzedaż możesz rozpocząć już od pierwszego dnia działania w Metrohouse. Nie musisz budować własnej bazy ofert – do Twojej dyspozycji są tysiące propozycji.
Ile kosztuje franczyza w Metrohouse?
Wiesz, dlaczego warto podjąć z nami współpracę, jednak jakie środki musisz posiadać, aby otworzyć biuro? Jednym z kosztów jest opłata wstępna, ale jej wysokość zależy od miasta, w którym chcesz działać. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakiego budżetu potrzebujesz, aby rozpocząć biznes, skontaktuj się z nami. Przygotujemy szczegółowy budżet dotyczący kosztów, które musisz ponieść, aby rozpocząć działalność w danym mieście, uwzględniający wydatki na funkcjonowanie biura. Przygotowujemy również prognozę przychodu, biorąc pod uwagę sytuację na lokalnym rynku.
Marka Metrohouse trzykrotnie pojawiła się w ramach telewizyjnych kampanii. To kroki, które wzmacniają wizerunek i zwiększają jej znajomość. Reklamy dotarły do milionów odbiorców i zwiększyły skuteczność sprzedażową firm, które zdecydowały się korzystać z marki Metrohouse. Masz pytania? Skontaktuj się z nami i rozwijaj biznes!
Skontaktuj SIę z nami
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).