Mieszkanie z widokiem na południe

Słońce jest sprzymierzeńcem kupujących mieszkanie. Dłuższe dni pozwalają na dokładne zapoznanie się ze stopniem nasłonecznienia lokalu. To ważne, bo jak wskazują opnie pośredników Metrohouse klienci przywiązują istotną wagę do ekspozycji okien.

Doradcy Metrohouse są niemal zgodni, iż położenie mieszkania względem stron świata ma kluczowe znaczenie dla klientów. 91 proc. ankietowanych agentów twierdzi, że klienci zwracają uwagę, na którą stronę wychodzą okna. Jednocześnie aż 88 proc. stwierdza, że przy wyborze mieszkania czynnik ten jest ważny i bardzo ważny.


 
Agenci i Internauci zgodni w temacie ekspozycji okien
Na stronie www.metrohouse.pl przeprowadzono także ankietę na temat najkorzystniejszych kierunków usytuowania okien w mieszkaniu. Większość ankietowanych wybrała kierunek południowo-zachodni (33,7 proc.) oraz południowy (27,2 proc.). Wyniki te są podobne do odpowiedzi udzielanych przez pośredników, którzy także wskazali te kierunki świata jako najbardziej atrakcyjne z punktu widzenia swoich klientów.

– Ekspozycja okien nie należy do tak istotnych czynników jak lokalizacja czy cena mieszkania, ale także odgrywa ważną rolę w procesie decyzyjnym klientów, mówi dyrektor Aws Kinani z Metrohouse i dodaje, że przy porównywalnych cenach większym zainteresowaniem cieszą się lokale lepiej nasłonecznione z ekspozycją okien w kierunkach podawanych jako najpopularniejsze w ankiecie. – Wyraźnie widać to także na rynku pierwotnym, gdzie w pierwszym rzędzie sprzedają się lokale o najlepszym nasłonecznieniu, a deweloperzy mają poważne problemy ze sprzedażą mieszkań, które są gorzej doświetlone np. z uwagi na gęstą zabudowę, dodaje Aws Kinani.


 
Stopień nasłonecznienia lokalu jest podkreślany w opisach ofert nieruchomości na sprzedaż. W serwisie Szybko.pl określenie stron świata nie jest obowiązkową częścią formularza ogłoszeniowego, a mimo to 30% ofert posiada bardzo precyzyjny opis położenia mieszkania. Co więcej, szczegółowy opis mieszkania często rozpoczyna się od określenia właśnie tej cechy nieruchomości. Najczęściej używanymi przymiotnikami są: słoneczne (8% ofert), jasne (9%), dwustronne (7%). – W wielu ofertach opisane jest położenie każdego z pomieszczeń względem stron świata. Bardziej precyzyjne opisy znajdują się w ofertach wystawionych przez agencje nieruchomości, dodaje Marta Kosińska z Szybko.pl.

W serwisie www.metrohouse.pl informacja o ekspozycji okien na daną stronę świata pojawia się przy opisie każdego z pomieszczeń z dostępem do okien. – Ponadto internauci mogą dokładnie obejrzeć ekspozycję na poszczególne strony świata na planach przygotowanych do ofert przez kreślarzy. To znacznie ułatwia podjęcie decyzji o obejrzeniu lokalu z pośrednikiem – mówi Marcin Bystry, specjalista ds. e-marketingu w Metrohouse.

Okiem projektanta
- Strona świata na którą wychodzą okna w mieszkaniu jest ważna, ponieważ nasz organizm potrzebuje dużo światła do dobrego funkcjonowania. Po skończonym dniu pracy każdy chce jeszcze nacieszyć się słońcem w godzinach popołudniowych – stąd popularność kierunków: południowy-zachód i południe, komentuje Anna Sadowska, projektantka wnętrz i prezes firmy Dekor Projekt. Dodaje, że najwięcej światła w ciągu dnia zapewni mieszkanie dwustronne. Specjalistka radzi, by osoby, które wstają wcześnie rano i spędzają poranki w domu szukały mieszkania dobrze doświetlonego w tym właśnie czasie.

– Jeśli ktoś ma kłopoty z rannym wstawaniem i potrzebuje dodatkowego bodźca energetycznego powinien poszukać mieszkania z sypialnią, której okna wychodzą na wschód. Zachodnia strona świata to ostatnia szansa na światło dla najpóźniej wracających do domu. Jest to też dobra strona świata, dla osób, które latem wolą nie narażać się na najsilniejsze promienie słoneczne, mówi Anna Sadowska.

Najbardziej nielubiane są oczywiście kierunki północne. Projektując takie mieszkania deweloperzy starają się o jak największą powierzchnię okien. Według obowiązującego prawa przynajmniej jedno z pomieszczeń powinno mieć zapewniony trzygodzinny czas nasłonecznienia w dniach równonocy (21 marca i 21 września).

MJ

Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Bardzo dziękujemy Pani Annie Boruckiej za piękny dom i bardzo miłą transakcję. Nasza radość jest podobna do radości naszej córki, która nigdy wcześniej nie była tak ekspresyjna: https://www.youtube.com/watch?v=jzLA-04NAbs"

— Natalia N., Warszawa