Raport mieszkaniowy - Lipiec

RAPORT W SKRÓCIE:

Kredyty hipoteczne


  • Masowe podwyżki marż. W minionym miesiącu wprowadziło je aż sześć banków

  • Od przyszłego roku mogą wzrosnąć kwoty dopłat dla rodzin z przynajmniej dwójką dzieci




Ceny ofertowe

  • Okres wakacyjny to zwyczajowo czas zmniejszonej aktywności na rynku nieruchomości. W wyniku sezonowego zastoju prawdopodobne są nieznaczne obniżki cen

  • W 7 miastach średnia cena czerwcowa jest nieznacznie niższa od majowej. Do grupy tej zaliczają się: Kraków  (-0,2%), Warszawa (-0,2%), Poznań (-0,7%), Gdańsk (-0,5%), Olsztyn (-0,3%), Opole (-0,7%) i Katowice (-0,6)

  • W miastach, w których średni poziom cen jest wyższy niż 5 tys. złotych w ciągu ostatniego roku zauważalnie zmniejszyła się podaż mieszkań w najniższych przedziałach cenowych do 5 tys. złotych za metr

  • Miastami, w których aktualnie łatwiej jest znaleźć tańszą ofertę niż przed rokiem są Toruń, Olsztyn i Katowice.





Ceny transakcyjne

  • Najwięcej transakcji w miesiącach wiosennych przypadło na kwiecień

  • W sześciu na siedem analizowanych miast w porównaniu do zeszłego miesiąca ceny nabywanych mieszkań są niższe niż przed miesiącem

  • Znów kupujemy droższe mieszkania w Krakowie. Obecnie za m kw. mieszkania klienci płacą średnio 6394 zł

  • W Gdańsku oferta rynkowa jest coraz bardziej rozbieżna z rzeczywistością transakcyjną. Podczas gdy średnia cena m kw. wystawionych do sprzedaży ofert dochodzi do 5500 zł, średnie ceny odnotowywane w transakcjach nie przekraczają 4800 zł






Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Gratuluję tak wspaniałego, energicznego i zaangażowanego pracownika jak Pani Anna Chmielecka. Kupowałam zwykłą kawalerkę, a byłam obsłużona jakbym kupowała apartament za milion dolarów. To miłe, że są jeszcze firmy i ludzie, w których wyznacznikiem standardów świadczenia usług nie jest tylko zasobność portfela klienta, ale po prostu chęć pomocy i profesjonalne, indywidualne podejście."

— Aneta K., Legionowo